my nuff

Allah Jawab Doa Ibu Ini


Jumaat lepas sebenarnya hari yang paling berat untuk akak lalui. Sebab hari tu ada hari pelaporan peperiksaan pertengahan tahun Faiz dan Fahim. Dengan teknologi yang canggih sekarang, keputusan mereka telah pun akak ketahui. Terus terang keputusan keduanya memang sangat mengecewakan. Macam mana akak nak hadap guru kelas mereka ni. Akak dah cuba mengelak dengan meminta papa mereka yang pergi. Seperti biasa ketidaksempatan tu menjadi kekangannya.
Setelah semalaman dua tiga malam akak tak lena tidur, pagi Jumaat tu sebelum siapkan sahur, akak menghadap Dia Tuhan yang Maha Mengetahui itu. Akak minta sesungguhnya moga hari itu segala urusan akak bertemu guru kelas Faiz dan Fahim dipermudahkan. Akak mohon sesungguhnya akak tenang setenangnya pada masa tu.
Nak dijadikan cerita sebelum akak ke sekolah, akak pergi dulu ceramah agama bulanan anjuran bangunan tempat akak kerja. Tajuk ustaz tu kali ni tentang puasa, tentang doa yang Allah akan makbul. Allah jawab doa akak masa tu. Ustaz tu cakap, jangan risau kalau anak kita tak pandai di sekolah, dapat no akhir tiap kali periksa, itu semua duniawi. yang penting bekalan akhiratnya, solatnya.
Ya Allah, tak dapat akak bayangkan perasaan akak masa tu, sejuk je rasa hati. Tenang setenangnya. Syukur Alhamdulillah. Hasilnya akak pergi ke sekolah, jumpa guru kelas Faiz dan Fahim. Semuanya berlaku dengan sempurna. Akak mampu senyum, berbincang sebaiknya dengan cikgu-cikgu tu macam mana nak bantu anak-anak akak ni.
Apa yang akak nak katakan kat sini, jangan berhenti berdoa terutama ibu-ibu. Kemudian yakin, yakin, yakin. Serah semuanya pada Allah swt. In syaa Allah, Allah akan tunjuk jalannya.

BEN ASHAARI

Yang Popular

Google+ Followers

Terima Kasih Sahabat

my nuff