my nuff

MAK AKU NANGIS LAGI....

baru kejap tadi aku tipon mak aku... setelah seminggu lebih aku tak tipon mak aku (bukan lupa tapi sengaja atas sebab2 tertentu)... seperti biasa bila tipon bertanya khabar... tanya resepi baru (tak ler baru cuma aku tak tau cam na nak masak rendang kacang campur hati ayam)...
lepas tu mak aku bagi tau ayah aku dah kuar.... hmmmmm....... bermula luahan rasa rintihan jiwa mak aku terhadap ayah aku..... seperti aku penah citer dalam entry aku sebelum ni, family aku baru lepas dilanda masalah besar angkara siadik bongsu.... so mak aku salah kan ayah aku, ayah aku salahkan mak aku... aku tau sepanjang aku hidup kat dunia ni orang yang paling ego yang pernah aku tau... ayah aku... hari ni aku akan citer perihal lelaki bergelar ayah aku ni.... dia bukan setakat ego ngan manusia je ngan Tuhan sekali.... kalo dah tak sembahyang tu dah le... jangan lah kutuk orang lain sembahyang gak..... mak aku lah yang selalu jadi mangsa... bila gaduh je mesti cakap " ko doalah minta turun dari langit"..... dulu tak lah teruk sangat tapi sejak ayah aku ada skandal ngan janda tu yang buat dia lagi tambah teruk..... bleh ke dia suh mak aku ge keje kalo nak duit... mana tanggungjawab dia sebagai suami... dia boleh membeza-bezakan mak aku ngan janda tu.... janda tu dah tentu lah janda kena keje cari duit untuk hidup.... aku tak tau lah apa nak jadi ngan family aku ni..... yang paling aku risaukan adik bongsu aku... dah tentu dia yang duk kat umah.. hari-hari dengar suara ayah aku yang macam petir tu gaduh ngan mak aku..... kadang-kadang aku rasa macam malas nak balik umah..... kalo aku balik pun sebab kenangkan mak aku je......tadi mak aku bagi tau kalo dah dapat duit tebang pokok nanti ayah aku nak blah dari umah tu..... bagi aku nak blah blah lah..... Ya Allah ampunkan dosa si anak ini kerana terlanjur kata atas perbuatan si ayah..... sekarang ni aku hanya anggap dia ayah sekadar pada nama saja sebab selagi nama aku berbinti kan nama nya.. dia tetap ayah... kepada yang sudi membaca bantu lah anak ini.......

4 comments:

Kerabu Jantung said...

Pernah bertemu dengan orang yang ego dengan Tuhan, bila isterinya ajak pegi Mekah tak nak.
Bila cakap.......ahh..she and her God.

Jangan putus asa sentiasa berdoa semoga ayah mendapat hidayah dan berubah.

ibu amirul said...

dah macam2 petunjuk tuhan bagi.. tapi ayah tetap macam tu...

~asha~ said...

ain..
ermmm org temerloh ke? asha pun org sane..
asha pun ada cerita lebih kurang..tapi abah asha jauh berbeza skit...walau dia kurang kearah keagamaan skit..tapi dia tak jenis garang, dia jenis cool je...sbb tu sy suka abah...dari mak, mak garang skit..eehehe..
beza kan...

ermm takpe la nanti lain kali boleh kita borak2 pjg..
ni id ym kalo sudi azrisha03@yahoo.com

YaNa YassiN said...

ain,.. sabar yer,.. tue semua dugaan,... setiap yang berlaku ada himah walaupun apa yg terjadi itu amat pahit untuk di telan,..!!!

BEN ASHAARI

Yang Popular

Google+ Followers

Terima Kasih Sahabat

my nuff