my nuff

TRAGEDI HUJUNG MINGGU

"Ibu... Goreng naget bleh tak.... Faiz nak makan". Pinta si anak. "Jap ye, ibu panaskan minyak dulu". Jawab siibu. "Ibu, dah boleh masak." kata si anak sambil terjenguk-jenguk minyak didalam kuali. "Belum lagi lah," sahut si ibu tanpa menoleh ke anak kerana sibuk membasuh ayam untuk dimasak. Tiba-tiba.... "Aduh!!!!!!!'' jerit si anak menangis sambil menekup mukanya. Ibu yang terkejut terus menoleh melihat sianak. "Astagfirlahnalazim". Tu je yang mampu ibu kata dan terus mendapatkan sianak untuk melihat keadaannya. Sambil menutup api dapur kuali yang didalam nya ada seketul naget yang dibaling oleh faiz ke dalamnya.
Tu lah citer nye dihujung minggu. Muka anak aku kena minyak panas. Nasib baik tak kena mata.. Huhuhu faiz faiz....



"ibu, abang dah tak mensem dah.".....

2 comments:

deelira said...

ish..anak lapar sgt kut tu kan.lepas ni berhati2 lagi ye kak.jgn bg anak main kat dapo.anak zue yg kecik tu pon sll main kat dapo time zue nak menggoreng.kita takut minyak mercik kan.dah ler dia jenis x berbaju dalam umah.

ibu amirul said...

tau tak pe zue.... tapi anak akak yang sorang ni memang suka nak ke dapur.... lepas tu suke sangat nak 'tolong' masak.... huhuhu

BEN ASHAARI

Yang Popular

Google+ Followers

Terima Kasih Sahabat

my nuff