my nuff

...:::Aku Tak Cantik:::...

Salam Semua.
Hari ni dah masuk 22 hari kita berpuasakan.. Moga diberi kesempatan oleh Nya untuk sampai ke akhir Ramadhan.. Insyaallah.
Tadi Ain ada selak-selak surat khabar. Tertarik ngan satu page ni. Pasal soal jawab. Yang bertanya tu tersangat lah rendah diri. Dia rasa diri dia tak cantik dan tak yakin dia boleh dapat suami. Yang menariknya dia kata dia benci dengan wanita tua yang berwajah muda. Tapi dalam persoalan tu  tak de plak dia citer nape dia benci sangat ngan wanita tua yang berwajah muda tu. Maybe dia ada kenangan pahit tertentu kot.
Mungkin semasa dia menulis surat tu dia berada dalam keadaan yang tertekan. Cuba kalo dia berfikir waras dan tenang. Tak semua lelaki yang memandang pada kecantikan. Kalo lelaki tu lelaki yang baik tentu dia akan memilih hati dan akhlak yang baik. Dan bila dia mengeluh tentang kekurangan diri seolah-olah dia mempertikaikan takdir Allah untuk nya. Sepatutnya dia harus bersyukur sebab ada lagi yang lebih hodoh dari dia.
Tapi Ain rasa sebagai manusia biasa dia mungkin akan tertekan dengan keadaannya tambahan lagi bila manusia JIJIK yang memberi gelaran yang tidak baik kepadanya. Moga Allah SWT membalas semua kata-kata nista manusia JIJIK tu. Mungkin itu semua dugaan Allah untuk menguji sejauh mana kesabarannya dalam memhadapi dugaan Allah.

6 comments:

hyazz said...

kesian nye...sampai begitu sekali rendah nye dia letakkan...patut nye berusaha tuk tinggi kan diri nye... walau pon tak cantek...manis kan ada

Lizan said...

kesian kat dia... tentu dia tengah tensen sebab tak kawin2 lagi..belum sampai jodoh, nak wat caner, kan...kita doakan ajer lah kebahagian dia..biasa tak tengok iklan krim kecantikan kat tv yang cakap "saya benci muka saya,,,"..peh tu lepas pakai krim tu dah tak benci dah...eiii meluat pulak iklan cenggitu..tanak bersyukur langsung akan anugerah yang allah bagi...

ain1914 said...

Hyazz: Kadang2 bila dah tertekan dia takkan perasan kelebihan yang dia ada.

Lizan: Kita doa kan semoga dia dapat cari erti kecantikan yang sebenarnya..

aimaniman said...

tuw la jg nilai seseorang dr segi luaran sj.. tp tuw la budaya kita, yg luarannya cantik tuw yg dipuja.. so kita kene budayakan lelaki2 kat luar tuw supaya menilai pakej seseorg ppn yg bakal jd suri hidup dia.. insy x da istilah andalusia lagi kan...

!! YaNa YassiN !! said...

chantek subjektif,...kaan.

ain1914 said...

iman: cantik tu takkan kekal lama...

yana: betul3x

BEN ASHAARI

Yang Popular

Google+ Followers

Terima Kasih Sahabat

my nuff