my nuff

...:::Kanser Oh Kanser:::...

Salam Ramadhan Semua,
Sabtu baru ni Ain ngan family balik Padang Piol untuk buka pose ngan mertua. Kebetulan plak kak chik dan kak da pun ada. So bila dah kumpul ada je lah topik yang dibincangkan. Kali ni citer pasal kanser plak...
Bukan citer pasal sapa yang kena kanser, tapi punca2 kanser.
Kalau sebelum, penyakit kanser dikaitkan dengan keturunan. Tapi sekarang tidak lagi. Kebanyakan punca kanser adalah makanan.
Kak chik kata kita kena lebihkan makanan yang beralkali dan kurangkan makanan berasid. Antara makanan beralkali, sayuran, buahan dan IKAN. Makanan berasid plak macam AYAM dan DAGING. Fuh.... Sib baik Ain tak berapa nak teruja sangat nak makan AYAM tu. Lebih suka makan ikan.
Detail pasal jenis makanan ni, Ain akan bagi tahu kemudian. Tunggu email dari Kak Chik.


Cubitanrasa: TTK suka makan AYAM.. Risau gak ni

2 comments:

hyazz said...

huhuhu...kita pon suka makan ayam..ank2 pon..camne ek??/

ain1914 said...

tu lah pasal... baik kurangkan cikit...

BEN ASHAARI

Yang Popular

Google+ Followers

Terima Kasih Sahabat

my nuff