my nuff

...:::Risau, Risau, Risau:::...

Salam Semua,
Hari ni ada benda yang bemain dalam kepala otak Ain ni dari celik mata pagi tadi sampai sekarang. Risau ngan keadaan negara sekarang... Cewah macam memteri plak... Tapi betul... Sebagai rakyat biasa yang lebih suku abad duk kat dunia ni, terasa sangat peralihan zaman yang bergerak pantas ni. Tapi kengkawan mesti kata tu perkara biasa. Tapi tak bagi Ain. Banyak benda yang Ain risaukan sejak akhir-akhir ni.

Mula-mula sekali pasal keselamatan. Tiap2 hari mesti ada citer orang kena bunuh. Yang tak best tu, kena bunuh ngan ahli keluarga sekali... Dah trend sekarang kalau bunuh orang memang tak da maaf punya... Dikerat2, dibakar... Huuh  ngeri.. Cite pasal budak hilang, hmmm jangan cakap lah... Kalo dulu masa kecik2 tak da pun citer macam ni. Citer pasal kerat orang jarang sekali.  Kalo ada pun, citer pasal Mona Fendy kerat orang. Tu je.

Pastu pasal penakhlukan plak.. Hak orang melayu mula dah ada yang berani pertikaikan, Ada yang berani nak ubah Perlembagaan. apa semua tu. Dulu mana ada yang berani wat semua tu. Yang paling sedih bila agama Islam juga diperkotak katik kan oleh poliTIKUS-poliTIKUS yang berkeliaran di 'Kabinet Dapur' mereka. Yang terbaru tentang orang Islam di gereja dan larangan menggunakan pembesar suara di Masjid.. Apa semua tu. Kalo semua ni berterusan tak tau lah apa nak jadi ngan Malaysia ni yang kononnya negara ISLAM.

K lah kengkawan, tu je yang mampu terluahkan. Kang lebih2 ada yang kena masuk jail plak.

2 comments:

Gen2Merah said...

oo Malaysia ku.. bermacam2 perkara suda yang berlaku di negara kita ni..semoga ianya akan baik2 saja..

ain1914 said...

harap2 macam tu lah kan....

BEN ASHAARI

Yang Popular

Google+ Followers

Terima Kasih Sahabat

my nuff