my nuff

Trip To Kedah.....part 2

k...... kita  sambung balik citer pasal ge Kedah..... Kami sampai Kak Kiah tempat kami tumpang tidur kul 5 lebih.... Kak Kiah tu sepupu TTK tapi mertua aku jaga dia dari kecik. Kira close gak r ngan dia. Bila samapi umah, dia ngan somi dia tak balik dari keje. Yang ada anak dara dia ngan sorang budak kecik. Rupa nya budak kecik tu anak jiran diorang. Tapi selalu tidur kat umah Kak Kiah.
Bila kak kiah balik, dia ngan somi dia terus prepare untuk makan malam kami. Yang buat aku terpegun bila tengok somi dia wat keje dapur. Memang cekap. Aku diharamkan menjejakkan kaki di dapur. Diorang suh aku duk je..... Huih...... Bapok boring nye.... Ape pun aku tinjau2 sat apa yang diorang nak masak... Pegh..... bila Kak Kiah citer pasal menu makan malam memang le aku terliur tapi lauk ayam tak da plak... TTK tu tak makan lauk ikan. So, sebelum aku kena temankan TTK makan kat luar, aku ngan selamber je minta Kak Kiah goreng ayam. Atas alasan anak-anak aku suka makan lauk ayam. Apa lagi somi Kak Kiah terus kuarkan ayam dari peti. Dia ingatkan tak da yang nak makan ayam.
Lepas selesai makan malam TTK ajak anak bujang Kak Kiah kuar tunjukkan jalan nak ge bank. Apa lagi kami pun nak ikut gak le, bleh pusing2 tengok bandar alor setar waktu malam. Kami ge Istana Anak Bukit. Bila nak bergambar je bateri plak kong. Spoil betullah......
Balik dari jenjalan ingatkan nak tengok tibi, tapi mertua aku dah buat port tido depan tibi. Dah tu tido awal plak tu. So kami anak beranak pun masuk bilik gak untuk beradu....Zzzzzzz....

cubitanrasa: tak leh nak tido malam tu, anak meragam.... Panasssssss......

BEN ASHAARI

Yang Popular

Google+ Followers

Terima Kasih Sahabat

my nuff