my nuff

...:::Saya Dah 3 Bulan:::...

14 Julai lalu usia saya genap 3 bulan. Nak tau apa yang saya dah pandai buat? Saya dah pandai senyum, bila orang panggil saya pandang, saya dah boleh buat bunyi aaaa uuuuu ooooo. Bila mama dukung saya tak payah tampung kepala sebab leher saya dah kuat. Yeh yeh...
Hari ni mama bawa saya pergi klinik. Buat pemeriksaan kesihatan dan ambil suntikan DTa/DT (dos2), Hib (dos 2), IPV (dos 2). Eeee takutnya.
Sampai je kat klinik mama daftar dulu dan ambil nombor. Lepas tu tunggu untuk dipanggil ke bilik rawatan. Saya tidur masa tu. Masa saya tido saya uu huksss... Tapi saya tak nak bangun. Bila mama nak buka baju saya sebab nak timbang baru tau ada uu huksss... hehehe... sorry mama... sebagai balasannya mama basuh pakai air sejuk... huhuhu... padan muka saya...
Bila dah selesai saya masuk bilik pemeriksaan. Saya timbang berat, ukur tinggi, ukur lilit kepala. Hasilnya berat saya sekarang 6.19kg, tinggi saya 61cm dan lilitan kepala 40cm. Nurse tu kata saya normal. Alhamdulillah..
Selesai semua tu tiba masa untuk disuntik... Adoi ai.... Saya jerit kejap pastu ok dah... Bila keluar nak ge farmasi amik ubat demam jumpa papa ngan abang Fahim.. Abg Fahim sakit perut. Dia kena cirit birit... Cian abang...
Oklah abang... mama ngan adik tak leh teman kan abg, abg duk ngan papa ye. Adik nak ge sekolah balik, mama nak pergi keje. Bye abang... kita jumpa kat rumah ye...




4 comments:

Kerabu Jantung said...

Comelnya! mesti bau wangi baby ada lagi!

ain1914 said...

hmmm... memang pun... suka sangat cium pipi dia yg gebu tu

NORAISHAH IMANINA said...

waaaa....firas!!! comeinye dia.. rindu sama kamu la budak kecik..heee

ain1914 said...

rindu ucu jugak

BEN ASHAARI

Yang Popular

Google+ Followers

Terima Kasih Sahabat

my nuff