my nuff

...:::Hari Ni Nak Masak Apa Yek?:::...

Setiap hari lepas celik je mata, benda pertama yang kena fikir ialah apa nak masak hari ni. Setiap hari, tak kisah le bulan puasa atau tak puasa. Kadang-kadang kepala boleh jadi buntu. Tapi sejak dua menjak ni Ain suka masak ikut resepi yang kengkawan blogger buat. Kalau rasa nak masak sesuatu salin je resepi, balik rumah cuba.
Dan dalam bulan pose ni Ain dah cuba beberapa resepi antaranya

1) Mee Udang Tomato dari blog Sinar Kehidupan



2) Ayam Masak Kicap Lada Hitam - Dapur Tanpa Sempadan

3) Kari Ayam Tanpa Santan - Dapur Tanpa Sempadan jugak..

4) Ayam Betawi - Curlybabe's Satisfaction

Wah.... semua resepi ayam...Hmmm sebabnya TTK suka lah sangat makan ayam... Sebab tu kena buka resepi tuk pelbagaikan jenis masakan... Poning palo achik ni ha.....

So, hari ni atas permintaan ramai (ceh, macam ramai je kat umah tu), Ain nak masak Mee Kari Ayam. Bleh gitu sebab TTK suh letak ayam banyak2 dalam kari tu. Huhuhu

2 comments:

iena_gie said...

Best nye.. saya pun bulan pose tahun ni baru rajin masak kat rumah..pun cari resipi dari blog juga hehe.. mcm tahun lepas asyik buka beli je lah.. naik jemu juga [bajet pun lagi naik huhu] =)

ain1914 said...

Memang kena masak hari2.. Tak tahan le kalo nak beli kat param selalu... Sesekali boleh lah...

BEN ASHAARI

Yang Popular

Google+ Followers

Terima Kasih Sahabat

my nuff