my nuff

Kenapa Tak Boleh Pandu Kereta Laju-laju





1. Bila dah penat mata jadi mengantuk, jadi bahaya memandu laju takut-takut terlelap masa memandu

2. Kita tak tahu apa yang akan berlaku didepan kita seperti :
- Orang atau haiwan melintas
- Kereta di depan berhenti mengejut
- Kereta di depan menukar arah dengan tiba-tiba

3. Jangan yakin sangat dengan kondisi kenderaan kita, takut-takut ada kerosakan yang kita tak perasan yang boleh menyebabkan kemalangan.

4. Kalo memang tak sayang kan duit sebab bayar saman, tolong lah hargai nyawa insan-insan yang naik kereta bersama anda.

2 comments:

Mrs Velentine said...

betul 2..pandu cermat jiwa selamat ingatlah org yg tersayang

Sue-Rya Qistina said...

saya paling takut nak driving laju2 skang ni.
ni semua gara2 sbb pernah accident.
bkn kita langgar org, tp ade 1 kereta ni ngong sungguh langgar kereta kami.
pdhal kami bawak slow n steady je. kereta baru keluar pulak tu. sedih..huhuhu

BEN ASHAARI

Yang Popular

Google+ Followers

Terima Kasih Sahabat

my nuff