my nuff

...:::Pak Cik, kenapa tak puasa?:::...

Tengahari waktu rehat tadi, macam biasa Ain pergi kedai sebab bagi peluang TTK rehat dan solat. Dalam perjalanan tu, berhenti kat lampu isyarat. Kat depan kereta Ain, ada sebuah kereta lain. Sambil tunggu lampu tukar hijau, macam biasa mata melilau memandang keindahan alam. Tetiba pemandu kereta depan tu keluarkan tangan dan mengetik puntung rokok. Cuba bersangka baik. "Bukan orang Islam kot, walaupun dalam hati was was sebab warna kulit tangan tu tak macam orang bukan Islam''. Bila kereta dah jalan, atas sifat ingin tahu yang kuat sangat, Ain potong kereta orang tu. Adoi yai...Seorang lelaki melayu yang umurnya layak di panggil pak cik.

Mulalah hati berkata-kata a.k.a membebel.
Nape pak cik tak puasa, pak cik sakit ke,
Tapi takkan sakit kot sebab orang sakit tak boleh hisap rokok.
Pak cik tak malu ke hisap rokok depan orang bulan puasa ni.
Kalau pun pak cik ego sangat dengan Tuhan sampai tak nak ikut perintahNya,
pak cik jagalah nama baik isteri dan anak-anak pak cik,
Macam mana cucu pak cik nak belajar puasa kalo atuk sendiri tak puasa
(Huhuhu kurang pahala puasa ain hari ni)

Lepas tu macam biasa lah kan, dah kutuk pak cik tu berbakul2 baru sedar diri. Ish... Macam mana kalo pak cik tu memang bukan Islam. Kat sini kan banyak orang asli, rupa diorang pun sama je macam orang melayu.. Hmmm sekali lagi hati cuba bersangka baik...


...:::BIG CONTEST 1ST TIME"SAYA NAK KAD RAYA DARI KEDAH" :::...


Jom kita join contest ni... Klik header tu k...
Bleh tambah-tambah kenalan lagi

Pastu tag sahabat ini

...:::Sheila Rusly & Umie Aida bidas kenyataan Abby Abadi:::...


27 Jul - Pelakon dan juga penerbit drama Sheila Rusly membidas kenyataan Abby Abadi yang mengatakan hanya akan berkarya selepas Barisan Nasional (BN) ditumbangkan kerana menurutnya, adalah tidak wajar dan perlu mengeluh dengan dugaan Allah dalam kerjaya atas perubahan yang baru sahaja dibuat.
Dipetik dari MPP, Sheila berkata, jika ada di kalangan artis yang baru sahaja bertudung, sukar untuk mendapat tawaran kerja kerana penghijrahan yang baru saja dibuat itu, artis tersebut harus menerima dugaan Allah dengan hati yang terbuka.
"Jangan mempertikai isu tawaran lakonan atau rezeki kerjaya merosot hanya kerana kita baru sahaja beberapa hari bertukar imej bertudung. Artis yang terbabit kena sedar niat kita berhijrah ini kerana Allah."
"Namun, percayalah takkan Allah mahu tutup rezeki jika kita berubah ke arah kebaikan? Kalau seseorang artis mengeluh mengenai nasib dan kesan daripada keputusan itu, ia seolah-olah mereka tidak ikhlas berhijrah," ujarnya.

Betul tu .... Setuju sangat, kena yakin ngan rezeki Allah


Sementara itu, pelakon versatile Umie Aida yang nyata tidak bersetuju dengan kenyataan Abby Abadi ini telah menemplak kenyataan tersebut melalui laman Twitter yang menganggap Abby Abadi berfikiran cetek dan kenyataan itu lebih bermotifkan politik kerana menganggap golongan artis yang berhijrah hanya akan mempunyai kerja jika rakyat tukar kerajaan.
Pada masa sama, Umie juga menggesa Abby Abadi agar tidak menggunakan politik dalam meyampaikan dakwahnya.
Sebelum ini, Abby mengeluarkan kenyataannya menerusi Malaysian Insider yang mengatakan kerana kerajaan sekarang, dia tidak mempunyai sebarang pekerjaan. Malah berkata, bakatnya untuk berkarya sebagai Muslimah yang sudah bertudung juga tidak dapat dikembangkan.
"Apabila anda berhijrah, ruang untuk anda berkarya secara kreatif adalah terhad, oleh itu kita perlukan drama dan filem yang Islamik."
"Selebriti seperti kami hanya akan bekerja di dalam dunia seni apabila ianya adalah sejajar dengan syariah Islam. Untuk itu, Pakatan Rakyat perlu menang dan membentuk kerajaan untuk merealisasikan dunia hiburan yang berdasarkan syariah," kata Abby.

Kalo kita IKHLAS berubah kerana Allah SWT, Insyaallah, pasti ada jalan yang memudahkan perjalanan hidup kita
Sumber : Yahoo

...:::Mama, saya nak buat pacak:::...

Hmmm.... Anak-anak sekarang pun dah pandai request nak fesyen rambut apa bila disikat... Ikut kan aje... Kalo tak ada yang yang perang pagi-pagi senin ni...

Rambut cikit je... Jadi pacaknya pun tak bape jadilah


Yang ni memang menjadi....


Alamak.... Yang ni? Saya belum tumbuh rambut lagi lah mama... Camna nak buat pacak...


BEN ASHAARI

Yang Popular

Google+ Followers

Terima Kasih Sahabat

my nuff