my nuff

Bila tiba hari raya mesti cari juadah ni dulu

Cite pasal hari raya lagi.... errr... Apa salahnya kan... kita raya sebulan kan...
Kali ni Ain nak cite pasal juadah kegemaran bila tiba hari raya... Ain kalo bab makan ni macam ortodok sikit... nak yang tradisional dan ori... tak mo yang dah upgrade ke, yang moden apa tah lagi...
Dulu masa kecik-kecik, bila time raya suka makan ketupat tambah kuah kacang tambah rendang.. Arwah nenek mesti tak penah miss masak 3 juadah tu... Pastu plak Ain kalo makan mesti campurkan tiga2 tu sekali... hmmmm nyam nyam









Kalo juadah yang lain plak Ain suka....


Dodol cair, memang feveret... tiap2 tahun ayah Ain mesti simpankan untuk Ain... hehehe cayang ayah
 
Kalo tang kuih plak kalo jumpa yang tiga ni, mak mertua lalu kat belakang pun Ain tak heran hehehe

Bahulu

Kuih Sepit
 
Semprit


Kisah Semalam, Hari Ini dan Esok - Sahabat

Sahabat
 Semalam
Kita jumpa
Kita jalinkan persahabatan
Berjanji bersahabat untuk selamanya
Kita ketawa bersama menangis bersama
Makan sepinggan tidur sebantal
Rahsia kau rahsia aku
Rahsia aku rahsia kau
Indahnya semalam aku dan kau

Hari ini
Kita putus sahabat
Aku sendirian
Kau hilang entah ke mana
Aku menangis sendiri ketawa pun sendiri
(hahaha dah macam orang gila plak)
Rahsia aku pada kau, kau hebahkan serata alam
Malah kau tambah lagi sebab nak sedapkan cerita

Esok
Kita terus bermusuhan
Kalo jumpa tepi jalan, jeling pun aku tak ingin
Kau serang aku dengan lidah, aku balas balik dengan lidah ngan taring sekali keluar
Kau serang aku dengan parang aku libas kau dengan pedang

Semalam kita bersahabat, hari ini kita putus sahabat, esok kita bermusuhan

BEN ASHAARI

Yang Popular

Google+ Followers

Terima Kasih Sahabat

my nuff