my nuff

Kronologi 22 Oktober 2012

7.30 pagi
keluar rumah macam biasa, hantar anak-anak ke taska dan pergi kerja

1.00 ptg
balik ke kedai macam biasa sebab suami nak rehat

1.45 ptg
dari kedai balik ke rumah sebab nak ambil kasut sekolah Faiz, nak keringkan kat kedai.
Keadaan rumah macam biasa, masuk rumah dan solat.
Lepas tu keluar terus pergi kedai dan ke ofis

5.00 ptg
balik kerja, ambil anak-anak kat taska dan pergi kedai, ambil barang untuk masak makan malam

5.30 ptg
sampai rumah, pintu pagar terbuka luas, pintu grill dan sliding pun terbuka, lampu semua terpasang.
masuk je rumah, tengok ada kesan kasut bertanah,
masuk bilik, tengok almari baju diselongkar, kain baju bersepah-sepah, semua laci terbuka
keluar balik bagi tau jiran dan telefon suami dan polis.

Masa kejadian mungkin pukul 3, waktu hujan renyai. Jiran2 kiri dan kanan ada kat rumah, jiran depan pun ada kat rumah. Diorang dengar ada orang bagi salam 2 kali dan bunyi pintu pagar dibuka. Mereka sangkakan mungkin sedara mara datang berkunjung. Jiran sebelah kanan nampak kereta persona hitam tu keluar dan diikuti sebuah kereta hitam. Masih tak syak apa2, sangkanya mungkin suami yang balik rumah dan keluar dengan kereta persona tu.
Hmmm.... gitulah kaedahnya...


Assalamualaikum

Lama sungguh tak cerita ceritu kat blog... (errr lama ke... baru seminggu je kot).
Hmm... mula-mula nak citer pasal musibah yang melanda Ain sekeluarga awal minggu lepas. Rumah Ain kena pecah masuk dan kereta Ain hilang. Persona Hitam. huhuhu sedey tau.. Tapi nak wat camna kan benda dah nak hilang. Sampai ke hari ni belum ada khabar berita lagi.
Dah bagi tau insurans... Tapi biasalah, insurans kan... mestilah banyak dolak dan dalih nya... Tak pe lah... kalo ada rezeki ada lah...
Raya Aidil Adha ni tetap disambut macam biasa. Mujur ada Kancil yang sudi bawa kami sekeluarga ke sana ke mari.
Oklah.. nanti cerita lagi... Almaklumlah baru naik keje kan... banyak benda nak kena buat...

BEN ASHAARI

Yang Popular

Google+ Followers

Terima Kasih Sahabat

my nuff