my nuff

Maimon Mutalib menderita kanser payudara


26 Nov – Aktres veteran Maimon Mutalib dikhabarkan kini berada di wad kecemasan Pusat Perubatan Universiti Malaya (PPUM) sejak Selasa lalu selepas disahkan menderita kanser payudara.

Menurut sebuah laporan akhbar tempatan, Maimon atau lebih dikenali sebagai Kak Mon dikatakan tidak mampu bergerak kerana di pangkal pehanya seolah-oleh kejang.
Sejak mengetahui penyakit yang dihidapinya itu, Kak Mon berasa takut dan risau kerana tidak dapat bekerja lagi sebagai pelakon kerana bidang lakonan merupakan punca utama rezekinya.
Kak Mon merupakan seorang pelakon yang sangat berbakat kerana penonton mampu menjiwai watak lakonan dalam setiap filemnya.
Antara filem yang pernah dibintanginya adalah "Budak Pailang", "Sumpahan Kum-Kum", "Semerah Cinta Stilleto", "Pensil", "Cuci", dan banyak lagi.
Sumber berita di SINI

 Kesian nya... Ain minat sangat dengan lakonan beliau. Tak kisah lah beliau berlakon watak baik atau antagonis.. Semua nya berkesan. Semoga beliau cepat sembuh...


Peratus Kepercayaan Anda Pada Pasangan



Dalam sesuatu perhubungan, antara elemen yang penting ialah kepercayaan. Tiada unsur-unsur penipuan dan perlu jujur antara satu sama lain. Dan cara untuk merealisasikan sesuatu kepercayaan ialah terus terang dan tidak menyembunyikan apa-apa saja dari pasangan kita.
Bila itu berlaku, sampau satu tahap kita tak boleh menipu atau ditipu oleh pasangan kita. Kerana pada waktu itu, walaupun kita cuba untuk tidak berkata benar, pasangan kita dapat mengesan ketidakbenarannya.
Itulah hadiah yang paling manis bagi pasangan yang dari awal lagi telah menerapkan nilai-nilai kepercayaan dan berterus terang dalam hubungan mereka.
Bagaimana pula bagi pasangan yang suka menipu dan tidak jujur antara satu sama lain...
Hmmmmmm..

Hrmis Oh Hrmis

Dari pagi tadi tunggu benda alah ni... Banyak benda nak buat dengan HRMIS hari ni. Nak buat cuti lah, SKT lah, LNPT lah... Huhuhu.... Dah makin canggih... makin susah plak...

Farid Kamil enggan bawa isteri bertemu doktor

Aik.... Nape plak tak nak bawa wife pergi jumpa doktor... Hmmm... Musykil ni...
Tak yah nak musykil sangat. Meh baca berita ni....


26 Nov – Pengarah dan aktor Farid Kamil Zahari masih enggan membawa isterinya, aktres Diana Danielle bertemu doktor untuk melakukan pemeriksaan mengenai kandungannya itu.

"Saya belum lagi membawa isteri untuk melakukan pemeriksaan kerana kini sibuk dengan majlis persandingan kami yang akan berlangsung bulan depan," ujar aktor berusia 31 tahun ini.
Pasangan merpati dua sejoli yang diijabkabulkan pada 3 November lalu memberi kejutan kepada peminat mereka selepas mengumumkan berita gembira bakal bergelar ibu bapa menerusi laman sosial Instagram dan Twitter selepas 16 hari mendirikan rumah tangga.
Farid yang ditemui di sidang media filem "Lagenda Budak Setan 2: Katerina" turut memberitahu majlis resepsi untuk pihak wanita bakal diadakan di Putrajaya pada 1 Disember ini, manakala untuk pihak lelaki pula akan berlangsung pada 12 Disember di Jitra, Kedah.
Ditanya mengenai perasaan bakal bergelar bapa, Farid pada mulanya terkejut kerana isterinya pernah meletakkan tempoh yang sesuai untuk memiliki anak iaitu sekitar dua atau tiga tahun selepas berkahwin.

"Manakan tidak, masih belum reda ucapan tahniah yang diterima selepas berkahwin, kini sudah ada ucapan bakal bergelar bapa pula. Perkara ini berlaku dengan pantas."
Tambahnya lagi, dia kini ingin memberi sepenuh perhatian kepada kesihatan isterinya walaupun Diana tidak mengalami alahan di waktu pagi, tetapi keadaan yang dialami membuatkan perasaannya mudah terguris. Namun pada masa yang sama, Farid enggan bersikap terlalu teruja atau memberi harapan kerana gusar berlaku perkara yang tidak diingini terhadap kandungan tersebut.
"Saya ada menerima nasihat daripada orang tua agar jangan terlampau teruja. Apa yang perlu saya lakukan adalah jalani kehidupan seperti biasa dan jangan terlalu banyak terfikir," jelasnya lagi.
Sementara itu Farid bakal muncul dengan filem sekuel "Lagenda Budak Setan" dengan menggalas kembali wataknya sebaga Kasyah yang terpaksa meneruskan kehidupan bersama anak perempuannya selepas kematian isteri tercinta, Ayu. Pada masa yang sama, Katerina (Maya Karin) muncul dengan cuba mencuri hatinya sekali lagi.
Filem arahan Sharad Sharan yang diadaptasi daripada novel karya Ahadiat Akashah ini turut dibintangi oleh Bront Palarae, Azri Iskandar, Marissa Yasmin serta Sheila Mambo dan bakal ditayangkan bermula 29 November ini.

 Hmmm... apa-apa jelah Farid....

Sumber berita dari SINI


Nasib Baik Menang

Akhirnya selepas berkali-kali kalah dan seri dalam perlawanan persahabatan, pastu kalah dengan Singapura untuk saingan Liga Piala AFF Suzuki, Harimau Malaya kembali mengaum.
Ceh... Macamlah Ain minta sangat tengok bola. Tengok lah juga, itu pun lepas habis tengok drama Adam & Hawa. Hehehe. Dah le episod Adam & Hawa malam tadi best lak tu. Ain Hawani dah terima Adam Mukhriz sepenuhnya selepas Adam Mukhriz membuktikan kemampuannya untuk menjadi Imam.
Balik citer pasal bola tadi, memang best lah kan bila tengok Malaysia menang 4-1 dengan Laos. Hehehe... Suka..suka...suka... Lepas ni lawan Indonesia pulak... Hmmmm...

Pemain yang menjaringkan gol-gol Malaysia

Safiq Rahim - Memang patut lah pun... Dia kan kapten

Safee Sali - Hmmm... hubby kata kalau tak sebab Wan Zack Haikal, mana maunya dia ni jaringkan gol

Wan Zack Haikal - Nama pemain yang disebut-sebut oleh hubby... Terbaik...

Khyril Muhaimin - Pun bagus juga... Baru masuk lepas gantikan Safee Sali terus dapat jaringkan gol..

BEN ASHAARI

Yang Popular

Google+ Followers

Terima Kasih Sahabat

my nuff