my nuff

LCWMC - So Sweet...

Muka depan Mingguan Wanita yang terbaru ada gambar Dato Lee Chong Wei dan isterinya Datin Wong Mei Choo.... Seronok sangat tengok gambar-gambar perkahwinan mereka dalam tu. Dikatakan Wedding Of The Year kerana tajaan baju, gambar dan videografi bernilai RM1.25 juta. Jom kita tengok gambar yang ada dalam Mingguan Wanita ni... Pssttt... Gambar ni Ain snap sendiri,,,, nak lebih cantik beli sendiri MW. RM3.30 je pun....



Jangan Sesekali Tipu Isteri Anda

Bila seorang wanita mendirikan rumahtangga, perkara utama yang dicarinya ialah kebahgiaan bersama suami dan anak-anak yang bakal dilahirkan hingga akhir hayatnya. Dalam merealisasikan impiannya, wanita itu akan meletakan sepenuh kepervayaan kepada suaminya dengan harapan, suaminya akan setiadan berlaku jujur kepadanya.
Tapi langit tidak selalu cerah hingga ke petang. Kadangkala suami mudah terpedaya dengan godaan luar hingga membuatkannya melanggar janji setia kepada isterinya. Mula menipu dan tidak jujur dengan isterinya. Bila semuanya terbongkar, bagi isteri yang mudah kalah dalam peperangan emosinya, perceraian adalah jalan penyelesaiannya. Tapi bagi isteri yang kental, berfikiran waras dalam mengawal emosinya, mungkin kemaafan telah tersedia untuk si suami. Tetapi tidak KEPERCAYAAN. Sekali ia dikhianati, ia akan hilang untuk selama-lamanya. Pada masa itu, walaupun si suami berada dalam keadaan yang benar, si isteri sukar untuk mempercayainya.
Isteri akan mula 'menyiasat' segala gerak geri suami. Dan jika sekali lagi si suami ditangkap menipu, isteri akan berhenti 'menyiasat'. Suami mungkin sangkakan isterinya tak marah lagi. Tapi sangkaan itu salah. Jika berlaku situasi itu, maknanya isteri dah muak dengan tingkahlaku suami dan tidak ambil peduli dengan apa yang berlaku. Apa yang terlintas di fikirannya ialah menyusun strategi bagaimana untuk mengurangkan kebergantungan terhadap suami. Dia perlu menyiapkan diri dari segi material, fizikal dan mental untuk berhadapan dengan apa sahaja kemungkinan yang berlaku.

Fahim.... Garang Tapi Penakut

Ain jarang cerita tentang Amirul Ain yang kedua iaitu Fahim. Fahim.... sesuai dengan namanya yang bermaksud memahani. Memang amat memahami. Antara Fahim dan Faiz, Fahim lagi boleh diharap. Kalau minta tolong apa-apa dari dia, memang dia akan tolong tanpa banyak soal. Tapi ada ketikanya bila sampai malasnya, macam-macam alasan yang keluar.
Fahim garang dan tegas orangnya. Kalau dia nakkan sesuatu tiada dakwa dakwi lagi, permintaan nya mesti dipenuhi. Terutama kalau dia minta buatkan susu. Selagi tak dapat selagi tu dia takkan berganjak.
Lagi satu perkara yang Ain kena berhati-hati dengan Fahim ialah jangan tinggalkan Fahim berdua dengan Firas. Rasa 'cemburu' terhadap Firas tak pernah padam. Fahim akan sentiasa cari peluang nak kenakan Firas sampai menangis.
Apapun Fahim anak Ain yang paling lucu. Walaupun masih pelat, Fahim suka bercerita dan menyanyi.
Jom tengok gambar Fahim dari mula di lahirkan hingga sekarang.







Bila Laman SoSial Jadi Tempat Mengadu...




Tertarik dengan entry Mrs Valentine tentang Maruah Hanya Di Twitter. Mengucap panjang Ain. Apa lah nak jadi dengan zaman sekarang ni. Tambah merunsingkan bila Ain ada 3 amanah yang perlu dijaga dan dididik sebaiknya.
Sekarang ni, kalo buka facebook atau twitter yang menjadi kegilaan zaman sekarang, semua cerita ada di situ... cerita gaduh, cerita cinta, cerita putus cinta, hmmm macam-macam lagi lah...
Bila gembira update status kat facebook/twitter... Bila sedih atau ada masalah pun nak ngadu kat facebook/twitter. Sepatutnya apa jua situasi, kita patut kembali kepada Nya.
Bila gembira ucap syukur kepada Nya dan bila sedih atau ada masalah minta petunjuk dan pertolongan dari Nya. Ni semua nak kongsi kat laman SoSial. Tu yang tak dapat bezakan mana yang perlu dikongsikan atau dirahsiakan...

BEN ASHAARI

Yang Popular

Google+ Followers

Terima Kasih Sahabat

my nuff