my nuff

3 Idiots

Hari Sabtu lepas TV3 tayangkan citer hindi 3 Idiots. Ekceli citer ni dah berpuluh kali Ain tengok. Bila kuar kat TV3 ari tu nak tengok juga. Walau pun ada adegan yang dipotongnya tapi kira oklah sebab adegan yang dipotong tu tak sesuai ditonton umum. Dan yang bestnye selalu Panggung Sabtu 2 hingga 5 petang tapi kali ni dipanjangkan hingga 5.30 petang. Puas hati sehhh dapat tengok citer tu kat tv. Selalu tengok kat laptop je.
3 Idiot ni mengisahkan perjalanan 2 sahabat (Farhan dan Raju) untuk mencari sahabat mereka (Ranchor) yang telah lama menghilangkan diri selepas tamat pengajian mereka di Imperial Collegue Engineering (ICE). Dibantu oleh 'musuh' mereka Chatur (Silencer).
Dalam perjalanan tu Farhan mengimbas kembali bagaimana perkenalan dan persahabatan mereka dengan insan unik yang bernama Ranchordas Shalmadas Chanchad. Ranchor seorang yang suka menongkah arus dan berfikiran luar dari kotak. Selalu cari pasal dengan dengan pengarah kolej tu Dr. Viru Sahastrabuddhe atau Virus tetapi bercinta dengan anak perempuan pengarah tu iaitu  Dr.Pia.
Pelbagai kisah lucu yang mecuit hati dan kisah sedih hingga menitiskan air mata sepanjang 5 tahun mereka belajar di kolej tersebut. Tapi atas perjanjian yang dibuat oleh Ranchor dengan majikannya menyebabkan dia menghilangkan diri pada hari terakhir selepas pentauliahan mereka. Pencarian dua sahabat membongkar rahsia siapa sebenarnya Ranchor.
Pelakon dalam filem ni - Aamir Khan, R.Madhavan, Sharman Joshi, Kareena Kapoor, Boman Irani dll....
Pada peminat hindustan jangan terlepas menonton filem ni. Memang terbaik....

4 comments:

Ratu Hatiku said...

Bestkan citer nie... :D

Kesuma Angsana said...

Layan bollywood juga ye hehehe

Nadia Johari said...

citer ni mmg best..x jmu tgk bnyk kli

Mrs Velentine said...

best MV pun suka..dah 2 kali tengok

BEN ASHAARI

Yang Popular

Google+ Followers

Terima Kasih Sahabat

my nuff