my nuff

8 Tip Hapus Prasangka Terhadap Pasangan

Prasangka terhadap pasangan?
Hampir semua orang alami perkara ni terutama pasangan yang agak kuat cemburu macam Ain.
Ain mengaku, Ain memang kuat cemburu.
Bila dah cemburu tu selalu lah berprasangkakan.
Mingguan Wanita Bil.1525 kali ni ada tip hapus prasangka terhadap pasangan.
So Ain nak share lah apa yang Ain dapat untuk kengkawan semua.

8 Tip Hapus Prasangka Terhadap Pasangan

  1. Cubalah bersabar dan belajar untuk kawal emosi. Percayalah bahawa setiap manusia ada sejarah mereka yang tersendiri. Yang baik jadi ikutan tetapi perkara buruk biarlah jadi sempadan.
  2. Buang jauh-jauh tanggapan negatif anda terhadap pasangan. Sebusuk-busuk mana pun, dia tetap suami atau isteri anda.
  3. Ingat kembali saat anda diijabkabulkan. Fikirkan betapa ikhlasnya pasangan mengambil anda sebagai suami atau isteri anda.
  4. Amalkan sikap terus terang dengan pasangan, Sekiranya anda menyimpan sesuatu di dalam hati, maka cepat-cepat luahkan tetapi lihat dahulu moodnya ketika itu. Bimbang tak kena pada tempatnya hingga mencetuskan perang dunia kedua.
  5. Tanamkan kepercayaan bahawa dia masih mampu menjadi suami atau isteri yang hebat. Biarpun tindakannya seolah-olah membuka pekung di dada, tetapi bukan semua lelaki mahupun wanita sanggup melakukannya.
  6. Perhatikan tingkah laku pasangan. Sekiranya dia kembali membuat kesilapan dengan menjerumuskan diri kepada kesilapan masa lalu maka 'tariklah' dia ke jalan kebenaran. Bantulah dirinya untuk berpijak di bumi nyata agar rumah tangga kembali bahagia.
  7. Perasaan pasti terganggu memikirkan pengakuan tang keluar dari mulut pasangan. Dari itu, carilah seorang teman yang benar-benar boleh dipercayai untuk bercerita sekaligus melahirkan pandangan yang bernas mengenai apa yang anda rasa agar hari-hari yang dilalui terasa lebih bersemangat dan positif.
  8. Yakinlah bahawa kalian masih mempunyai peluang untuk mengecap bahagia seperti mana insan-insan lain. Meskipun mengetahui latar belakangnya yang terdahulu tetapi percayalah semua itu adalah dugaan yang diberi olehNya bagi mematangkan perkahwinan anda.

Harap tip2 ni dapat bantu kita memantapkan lagi kerukunan rumah tangga kita kan...

4 comments:

Kniedaz said...

tips berguna...dulu saya pun cepat cemburu..sekarang dah kurang..kena terus terang itu betul..tapi bab cerita kat kawan tu tak kot...huhu

Sue-Rya Qistina said...

thanks for sharing kak. nice info!

Mrs Velentine said...

tq kak share entry ni

NurulHuda Alias said...

tq for sharing ain <3

BEN ASHAARI

Yang Popular

Google+ Followers

Terima Kasih Sahabat

my nuff