my nuff

Tips Singkir Lemak Perut


Wanita yang mementingkan penampilan diri dengan fobia dengan lemak perut yang menyebabkan perut jadi buncit. Ain nak share tips singkir kan lemak perut.

  1. Makan empat jenis makanan dengan jumlah keseluruhan 400 kalori setiap hari.
  2. Jangan biarkan perut kosong tanpa makanan melebihi empat jam.
  3. Masukkan makanan dengan lemak tidak tepu ke dalam menu makanan sehari-hari seperti avokado, marjerin, minyak kacang tanah dan minya zaitun.
  4. Jauhi tekanan. Ini kerana ketika sedang stress tubuh menghasilkan hormon yang disebut kortisol yang kemudiannya berubah menjadi lemak perut. Jadi, belajarlah mengawal stress dalam hidup untuk mengurangkan lemak perut.
  5. Cari rakan yang mempunyai matlamat yang sama kerana anda akan lebih bersemangat untuk melaksanakan misi anda.
  6. Catat apa sahaja makanan yang telah anda makan seharian.


7 comments:

yana aina said...

boleh sarankan pd hubby nie ... hehehh

Sue-Rya Qistina said...

bagus tips ni. thanks for sharing kak. saya ada bnyk lemak kt perut ni, doc kata lemak air. hehehe

Hanif Idrus said...

Saya suka no 5...hehehehe
Kalau ada kawan baru best...
Pergi gym...lawan siap yang cepat kurus...

NaZiRaH @ Ezyra said...

hihihi..sharing is caring..;-)

Mrs Velentine said...

saya suka no.4,,hehehe....

Puan Mimi said...

Good info.. Boleh dicuba

Dunia Wilma said...

Wilma nak cuba tips nie ^_^

P/S: Cantik + sweet sangat dah blog nie...Maaf...Lama Wilma tak berkunjung di sini ^_^

BEN ASHAARI

Yang Popular

Google+ Followers

Terima Kasih Sahabat

my nuff