my nuff

Pesan Ayah: Biar Orang Buat Kita Jangan Kita Buat Orang

Dari kecik sampai sekarang tu antara pesan ayah yang Ain ingat sampai sekarang.
Kalo dulu Ain macam tak puas hati juga sebab tengok orang macam2 buat kat ayah, tapi ayah sabar je.
"Tak po lah, biar oghang buek kito jangan kito buek oghang"
Dan sekarang bila dah dewasa ni, baru tau sebab ayah selalu pesan macam tu.
Supaya kita jangan berdendam.
Supaya kita tak sama level ngan orang yang aniaya kita tu.
Ye lahkan, kalo orang buat jahat ngan kita, pastu kita balas balik, maknanya kita ni sama jahat lah ngan orang tu.

5 comments:

Sue-Rya Qistina said...

betul tu kak.
selalunya kalau org buat saya, saya diamkan je.
malas nak layan.

Mooniqueen said...

MQ selalu fikir takpe dia buat aku, tuhan akan balas.. skrg ni hukum karma dan2 tu kene blk..

Farah Waheda Wahid said...

yup true kak... don't stoop down to their level... anggapkan jer mereka ni rendah IQ kalau dah sakit hati sangat... so bila mereka dah rendah IQ, janganlah kita sama jadi rendah IQ macam mereka jugak... dan jangan sesekali simpan dendam... mama dan papa saya serta betterhalf saya selalu ingatkan saya macam tu...dan katanya sekiranya seorang muslim yang baik kita akan boleh memaafkan seseorang dan melupakan perbuatan mereka kepada kita dengan tenang... hu hu hu...

apa yang mereka buat pada kita, kalau x hari ni esok lusa Allah balas...kalau x kat dunia kat akhirat...Allah knows it all... yang mana baik dan yang mana buruk...setiap yang berlaku ada sebabnya dan tak terjadi dengan sendiri...

YaNa Yassin said...

HUrrm, adakala memang kita tak nak berdendam, tapi bila terlalu memikirkan tue yg jadi nak dendam gak. Maklum nak puaskan hati sendiri.

Mrs Velentine said...

betui biar org kenakan kita insyaallah pasti ada balasannya

BEN ASHAARI

Yang Popular

Google+ Followers

Terima Kasih Sahabat

my nuff