my nuff

Telinga Firas Berair

Firas sekarang selalu tak sihat.
Demamnya kejap baik kejap datang balik.
Mungkin faktor cuaca sekarang yang panas sangat kot
Sebab tanya anak kengkawan lain pun sama gak
Tapi yang merisaukan Ain, tiap kali Firas demam, telinganya mesti berair.
Kalo bawa ke klinik, doktor kata panas dalam pastu dapat ubat telinga..
Huhuhuhu...
Kengkawan ada apa2 petua ke ubat lain ke untuk elak telinga berair masa demam..
Kesian tengok Firas...
Sakit tu...

Bukan Firas je yang kena, kadang2 Fahim pun kena juga...
Tiap2 malam papa diorang servis telinga diorang ni...
Kalau Fahim oklah, dia tahan sakit...
Tapi Firas kecik lagi, mesti nangis...

4 comments:

Sue-Rya Qistina said...

get well soon ye firas.
masa bambam dok taska dulu pernah jugak dia kena demam selsema, then telinga jadi berair.
mmg kesian la sbb kalau camtu dah tahap teruk jugak.
better bawak g pakar kanak2 kak.

Bin Muhammad said...

Salam,
Kesian Firus, xtau lah pula apa ubat sakit telinga ni, tapi jgn di servis atau di jolok dgn putik kapas...ianya lagi merbahaya! Kotoran dan kuman akan termasuk lagi dalam. Hanya guna ubat titis tu dan biarkan. Jika tiada perubahan segeralah berjumpa doktor pakar, Semoga cepat sembuh...

p/s: Memang xsanggup melihat anak merintih dan kesakitan...sabar lah.

Mrs Velentine said...

mv pun tak tau juga..tapi lebih baik bawak ke pakar

Kesuma Angsana said...

lebih baik dapatkan advice dari pakar lah,, benda mcam ni x leh buat main2

BEN ASHAARI

Yang Popular

Google+ Followers

Terima Kasih Sahabat

my nuff