my nuff

Andai Itu Takdirnya - Telemovie VS Novel

Hahaha
Tak kebah2 lagi demam Andai Itu Takdirnya.
Nak wat camna kan...
Dah memang novel tu betul tinggalkan kesan.
Ain nak menjawab komen teman alam maya ni


Memang Ain akui, Ain tengok telemovie tu dulu sebelum baca novelnya.
Sebelum ni, adik2 Ain pernah bagi tau cite Andai Itu Takdirnya lagi best dari Cinta Kau dan Aku (dua2 tulisan Siti Rosmizah).
Sebab Ain rasakan Cinta Kau dan Aku dah best sangat.
Bila Ain tengok telemovienya pada 14 April ari tu, hmmm... macam biasa2 je citernya...
Tapi bila dah baca novel berhantu tu, jauh sangat jalan ceritanya..
Mungkin ada point2 yang sama.
Macam...
- Dalam telemovie anak Leya sakit jantung berlubang tapi dalam novel, anak Leya kembar lelaki perempuan. Yang lelaki tu tu sakit jantung berlubang dan meninggal tak lama kemudian.
-Kos rawatan RM50000 tapi dalam novel kos RM50k untuk rawat kanser Leya.
Mungkin ada persamaan plot2 ceritanya tapi jalan cerita keseluruhannya memang jauh berbeza.
Yang pastinya novelnya berganda2 lagi best dari telemovie..
Yelah kan, mana mungkin novel setebal tu nak di telemoviekan, kalau buat drama episod tu mungkin boleh kot...

3 comments:

Fairul Azmi said...

Dah jadi trend sekarang kan novel di alih ke kaca televisyen.

Sebab novel ni ada pembaca dan peminatnya.

Cuma kreativiti pengarah untuk olah jadi berkualiti

Kalau tidak maksud tak sampai

Ratu Hatiku said...

ni yg buat nak mencari novel nie... hihihi

Sue-Rya Qistina said...

bila telemovie ni ditayangkan kak? nampak mcm best je

BEN ASHAARI

Yang Popular

Google+ Followers

Terima Kasih Sahabat

my nuff