my nuff

Sedih Sangat

Jalan2 kat Muka buku tadi, terjumpa cerita ni.
Tiba2 rasa tersentap dan sedih sangat.
Balik dari solat zohor nampak sesorang terbaring di tepi jalan.. Rasanya masa aku nak gi masjid tadi dia memang dah terbaring kat situ..
Hati aku rasa tak seda...p plak.. Allah bagi aku mata boleh melihat, dan punyai perasaan, aku patah balik.. Aku tengok cover motornya pecah.. Tpi kledarnya jauh dari motonya.. Aahh sudah.. Accident ke dia ni..
Aku pun ambil topinya dan cuba menghampirinya..
Aku belek2 dalam bakul motornya rupanya dia ni pengutip sisa2 tong, tin dan barang2 lusuh..
Tiba aku nak tenang2 dia pengsan ke tidur ni.. Rupanya dia tidur..
Alhamdhulillah.. Tidur nyenyak rupanya.. MasyaAllah... Kedudukan aku ni sebenarnya jauh lebih baik berbanding hamba Allah ni.. SubhanaAllah...
Cekalnyalah manusia ni dalam mengharungi hidup.. Boleh saja dia meragut, mencuri dan lain2.. Tapi dia memilih pekerjaan yg jauh lebih halal dari semua2 tu..
Allaahuakbar... Syukur alhamdhulillah....

Kita selalu mengeluh rasa susah, tanpa kita sedar, ada insan lain yang lebih susah dari kita.
Syukur pada Ilahi atas nikmat yang Ain dapat selama ini.

8 comments:

Farah Waheda Wahid said...

syukur dengan apa yang kita ada kan kak... jika kita ingat kita ni susah dan payah...sebenarnya ada orang yang lebih susah dan payah dari kita...

Nurul Najihah said...

Sedih...dapat muhasabah dri ...

Jika kite d atas kite mesti tgk owang dbawah an sis ? Supaya kite selalu bersyukur dgn pemberian Allah ~

nurulnajihahadam.blogspot.com
《 keep in touch ye...hihihi 》

Maria Menado~ said...

betul. Alhamdulillah. bersyukur. Asalkan halal rezeki yang kita terima.. =)

Lelaki Ini said...

alhmdulilah brsyukr dgn rzki yang allah brikan.

Normi Nieza said...

sentiasa bersyukur...

Syan_Neesa said...

sentiasa bersyukur dengan stiap apa yang kita ada, dari sekecil zahrah sehinggalah sebesar apa pun.

ada masa nnt, ble lah join segmen #1 saya,

http://syanpunyabelog.blogspot.com/2013/05/segmen-1-by-syanpunyabelog-saya-nak.html

Kniedaz said...

kita ni kalau tak nampak orang yang lebih susah daripada kita asyik nak cakap kita ni dah habis teruk je..bila jumpa macam ni baru insaf dan syukur

Kucing Hitam said...

jangan la sedih2 sangat xelok
http://long-cham.blogspot.com/

BEN ASHAARI

Yang Popular

Google+ Followers

Terima Kasih Sahabat

my nuff