my nuff

Biorrrr je, dia dah pandai jalan!

Pagi tadi, masa Ain nak keluar rumah, Ain nampak anak jiran ni main kucing sorang2 kat luar rumah. "Haihhhh,,. Mana lah mak budak ni. Bila Ain dah undur kereta, ain nampak budak tu dah pergi ke tepi rumah nak kejar kucing tu... alamak.... kang ada tak pasal2 masul dalam belukar tu karang...
Ain ge lah cari budak tu. Kecik lagi wei belum pun masuk dua tahun umurnya. Pompuan pulak tu. Ain tarik tangan budak bawa ke rumahnya. Pintu pagar rumahnya memang trbuka. Bila masuk Ain tengok mak dia tengah bebel2 kan abg ngan kakak budak kecik ni tadi.
"Assalamualaikum, , ni anak dara awok ni main sampai ke belakang rumah ni"...
Tau x dia jawab apa " biorrr je, dia dah pandai jalan"...
Gullpppp.... biorrr je.... haihhhh... memang lah dia pandai jalan tapi dia kecik lagi...
Dengar macam tu akn terus keluar dari rumah dia, malas nak ambil port sebb ain pun kena cepat nak antar anak2 sekolah ngan ge kerja.
Agaknya baru dia sedar, lepas bape langkah ain keluar barulah ain dengar dia cakap terima kasih. Pastu akak pada budak 2 tahun tu keluar tutp pagar yg memang dr td terdedah tu....

posted from Bloggeroid

5 comments:

Farah Waheda Wahid said...

erks...bior jer...nanti apa2 jadi kat anak tu meraung dan menyesal tak sudah...hu hu hu...senang jer cakap ye tak... apa2 pun akak sangat bagus dan telah buat tindakan yang betul dari sebelum apa2 jadi kat budak perempuan tu... thumbs up akak...

Normi Nieza said...

apa punya mak mcm tu..huhu

Mrs Velentine said...

lah boleh pulak jawab mcm tue..kalau hilang nnt baru dok nangis

Bin Muhammad said...

Mood tengah marah tu...xde niat nak ckp mcm tu. Sabar ye, berbuat baik dgn jiran...tuhan nampak :)

Kniedaz said...

alahai....mungkin betul dia tengah marah kat anak2 yang besar tapi kena amalkan tutup pagar walaupun ada ramai org..bahaya untuk anak2...

BEN ASHAARI

Yang Popular

Google+ Followers

Terima Kasih Sahabat

my nuff