my nuff

Daripada Melayang RM100 Lebih Baik Tebang Sendiri

Tengahari tadi balik je kedai, tengok pokok betik besar tu dah kena tebang.
Aikkkk..
Nape plak.
Rupa-rupanya ada orang bomba datang, nak saman sebab pokok betik halang pili bomba tu.

Laaa....
Bukan kami yang saja2 tanam pokok betik tu.
Dah memang tumbuh sendiri.
Ntah sapa2 buang biji betik kat situ.
Pokok betikkan senang tumbuh...
Haiiiihhhhh...
Suami Ain malas nak citer panjang, daripada melayang RM100, lebih baik tebang je.
Sib baik pekerja kedai hardware sebelah tu pun tolong juga.

Tapi, bukan ke tu keje orang bomba tu sendiri.
Ntahlah....
Kang cakap lebih2 kang, Ain plak yang kena saman.
Tapi selama pokok tu ada kat situ, dah tak de lagi kejadian taya kete customer masuk dalam lubang tu.
Tak de lagi budak2 yang terperosok dalam lubang tu...
Lubang tu plak sapa yang jaga?
Kadang susah juga bila kita tak tau bidang kuasa pihak2 yang terlibat ni kan...
Tapi bomba boleh keluarkan saman ke?
Atau......????
Hmmmm....
Sendiri Mau Ingatlah....

4 comments:

Waalid Al-Marbawi said...

bahaya pulak lubang tu takde pokok...huhu

Normi Nieza said...

pk snang kerja dia jer..huhu

Maria Firdz said...

Kena tutp tu.. Bhaya kt bdk2 nnt..

Ratu Hatiku said...

Oo mcmtu pun kena saman..uhuhuhu

BEN ASHAARI

Yang Popular

Google+ Followers

Terima Kasih Sahabat

my nuff