my nuff

Tulang Makin Reput?

Salam selasa semua.
Lambat Ain bersiaran pagi ni.
Tadi ada banyak kerja kena buat.
Kerja offline ngan kerja online.
Hehehe.
Lepas keluar ngan kengkawan ofis beli makanan.
Tapi sebelum beli makanan singgah kat Farmasi Mercury sebab ada pemeriksaan kolestrol percuma.
Apa lagi dah benda percumakan.
Lagipun dah lama tak check kolestrol.
Sampai kat situ, rupanya pemeriksaan tu dibuat oleh BioLife.
Kira macam nak promosi produk diorang lah kan.
Tak pe tu belakang kira.
Selain check kolestrol, ada juga untuk pemeriksaan tulang.
Haa yang tu memang tak pernah buat.
Sementara nak tunggu giliran check kolestrol, Ain check tulang dulu.
Alatnya macam dalam gambar tu.
Yang ni Ain dapat dari google.
Bila dah dapat keputusannya.
Skrin tu keluar -1.6
Dengarlah keterangan dari orang BioLife.

Rupanya -1.6 tu berada pada tahap Jisim Tulang Rendah.
Yang warna kuning tu.
Alamak...
Kalau yang ok, kalau warna hijau.
Orang tu kata Ain kena kurangkan pengambilan kafein ngan teh.
Adusss tulah peberet Ain.
Orang tu suh beli produk dia.
Hehehe...
Tak pelah lain kali.
Untuk permulaan kena beli susu kalsium dulu.
Sebab macam dah lama je tak minum susu kalsium ni.
Lepas tu check kolestrol plak.
Alhamdulillah 4.30.
Oklah tu.
Yang penting kurang dari 5.17.
Nak beli susu nak beli susu

No comments:

BEN ASHAARI

Yang Popular

Google+ Followers

Terima Kasih Sahabat

my nuff