my nuff

Kuih Oh Kuih

Ain bukannya tak pandai masak. Bolehlah. Tapi bukanlah sampai tahap masterchef. Untuk makan sendiri tu bolehlah. Kalau tak tau masak pun, sekarang ni bukan susah sangat. Gugel2 je, segala macam resepi ada. Antara nak dengan tak nak je. Tapiiiiii...... dalam banyak2 masakan yang paling Ain tak tau buat kuih. Kalau setakat bancuh2, masuk dalam loyang lepas tu kukus ke bakar ke yang tu Ain tau. Ataupun kuih muih yang gunakan alatan macam tekap2 tu ke, mesin ke, pun boleh tahan lagi. Yang Ain selalu failed bila buat kuih yang kena bentuk2 sendiri guna tangan. Aduh.... pengkoooo tangan akak ni dik. Memang bentuk kuih tu akan ke laut. Huhuhu. Masa balik kampung minggu lepas, mak buat kuih epok2 atau badak berendam. Bila mak buat, comel je. Tapi bila Ain buat, badak pun boleh gelak tergolek2. Aduhai....


Tu badak berendam yang mak Ain buat.



Yang ni pulak kuih lesung berendam. Tu pun terkial2 nak buat.
Haihhhh.... failed failed failed,...
Makan je yang tak failed....

posted from Bloggeroid

5 comments:

Kisah Si Dairy said...

baru tengok iklan kat tv3 tu ari ada orang buat kuih nie...tak pernah makan la...

Kniedaz said...

tak pernah makan...susah ke buatnya? Takpela...janji makan tak failed hehehehe

Normi Nieza said...

cik nor blh lah buat kuih skit..:)

Kesuma Angsana said...

wah kira hebat dah ni !

Maria Firdz said...

Hehe... Mmg tgn org lma kn.. Dh biasa..

BEN ASHAARI

Yang Popular

Google+ Followers

Terima Kasih Sahabat

my nuff