my nuff

Rezeki Dia Untuk Berbini Dua

Baru2 ni akak jumpa seorang kenalan. Dia dah lama hidup sendiri setelah kematian suaminya. Dan ditakdirkan tuhan dia bertemu jodoh kembali taoi kali ini sebagai isteri kedua. Hmmmm.... sebelum jumpa dia ngan suami barunya ni, macam2 andaian yang ada. Macam biasalah semuanya yang muluk2 belaka kan. Tapi bila dah jumpa. Oooooohhhh... semua andaian jahat tu hilang sekelip mata. Melihat suami barunya, kalau tak tau cerita sebenarnya mesti tak sangka lelaki tu beristri 2. Tenang, lembut, pendiam, penyayang.... itu yang trpamir. Tak macam kebiasaan lelaki berpoligami yang biasanya, birah tak kena tempat... hmmm.... rezeki lelaki tu kan dapat beristeri 2... dan sepanjang mereka berpoligami, tak pernah sekali pun lelaki tu culas dalam giliran... tiada sengketa antara istri pertama dan kedua... hmmm baguskan.... itu mungkin contoh poligami yang baik... tapi macam biasalah... nisbahnya mesti lagi kurang dari poligami yang haru biru kan...

posted from Bloggeroid

3 comments:

Sally Samsaiman said...

jodoh tu unpredictable kan kak?

wantie said...

kalau boleh ikut hukum hakam, tak salah berpoligami kan..

Farah Waheda Wahid said...

contoh poligami yang baik bukan senang nak jumpa kakak oiii... kadang2 suami tu occay, yang tak occaynya isteri...dan kadang2 isteri occay suami yang tak occay...dan semuanya berbalik pada hati masing2 kan? dan cara lelaki menjadi nakhoda... *_^

BEN ASHAARI

Yang Popular

Google+ Followers

Terima Kasih Sahabat

my nuff