my nuff

Kak Long Risau Ni

Mood berblog nuk jauh ke laut...
Tak ada idea
Risau fikir kenduri kawin adik yang makin hampir
Risau mak ngan ayah yang tak berapa sihat
Risau cuaca yang tak berapa nak menentu ni
Risau kalau yang di rancang tak menjadi
Rancang nak balik lewat sikit
Bagi Faiz habis sekolah dulu
Tapi kesihatan mak ayah tuntut tenaga anak nak dipakai lebih awal
Bimbang keizinan tak diperolehi
Bimbang ada kekangan...
Tengoklah Ain dah mula merapu...
Pada yang sudi baca...
Layannnnn....

Info mengenai Bedung Bayi




Bedung bayi merupakan hal yang tak asing lagi bagi kita, meskipun pada kenyataannya kita... tak tahu apa kegunaan dari membedung bayi dan apa bahayanya jika tidak dipakaikan dengan hati-hati.

Kebaikan Bedung Bayi

==============

♥ Membedung bayi bukan hanya bermanfaat untuk menghangatkan bayi namun juga mengurangi resiko terjadinya SIDS atau kematian mendadak pada bayi saat tidur. Dengan membedungnya, bayi akan berada pada posisi terlentang saat tidur. Bedung bayi dapat dilakukan dari semenjak anak lahir hingga mereka bisa menggulingkan badannya.

♥ Yang harus anda perhatikan tidak semua bayi merasa nyaman dibedung. Jika bayi anda terus berontak ketika dibedung, pilihlah alternatif lain dengan memakaikan sleeping bag bayi, yang mempunyai fungsi yang sama dengan bedung.

♥ Sebaiknya anda tidak membedung bayi anda jika anda dan bayi masih berkongsi tempat tidur. Membedungnya akan membuatnya merasa kepanasan (boleh menyebabkan SIDS).


Pakaian yang harus dipakai saat bayi dibedung

=============================

Pakaikan bayi anda baju yang sesuai dengan musim dan iklim disekitarnya, dan jangan biarkan kain bedung menutupi mulut atau kepalanya.

Ketika cuaca sedang panas, pakaikan bayi anda hanya selimut agar mereka tidak merasa kepanasan, sebaliknya jika cuaca dingin, pakaikan mereka jumpsuit ringan. Hindari memakaikan baju yang berbahan tebal atau selimut. Pastikan bedungan anda tidak menutupi kepala, telinga, dan dagu, kerana akan menghalangi pernafasan mereka dan meyebabkan kepanasan

BEN ASHAARI

Yang Popular

Google+ Followers

Terima Kasih Sahabat

my nuff