my nuff

Dah dapat T Shirt BA

Tadi dapat parcel ni..
Tshirt yang ditempah hari tu dah diterima.




Bertambahlah koleksi T Shirt BA Ain...

Pada yang berminat, tempahan masih dibuka..
Bleh Klik SINI untuk keterangan lanjut...

Bawang Goreng




Ramai yang suka makan bawang goreng ni bersama mi sup atau pun soto.
Tapi Ain tak berapa kecor sangat dengan bawang goreng.
Kalau ada Ain makan kalau tak de pun tak pe, tak de lah sampai nak mencari.
Tapi Faiz memang suka makan bawang goreng ni.
Dia makan macam tu je.
Tadi bila selak menyelak bahan bacaan yang lama2 tu terjumpa lah resepi nak buat bawang goreng ni.
Buat sendiri lebih baik dari belikan.
Lagi pun bila dengar rumous tentang bawang goreng yang dijual tu, rasa tak selamat plak.

Bahan2 menyediakan Bawang Goreng
5 - 6 biji bawang merah
4 sudu tepung beras
sedikit air
sedikit garam
Minyak (untuk menggoreng).

Caranya:
1. Kupas kulit bawang dan cuci bersih
2. Hiris bawang tadi dengan saiz yang sederhana
3. Masukkan tepung ke dalam bekas, tambahkan sedikit garam.
4. Campurkan sedikit air dan bancuh sehingga adunan sederhana pekat.
5. Gaulkan bawang dengan tepung bancuhan tadi.
6. Ambil bawang tadi menggunakan penyepit atau garpu dan goreng di dalam minyak yang panas. Pastikan api tidak terlalu besar.
7. Goreng sehingga bawang kelihatan kekuningan. Angkat dan tos minyak.

Tips tambahan:
1. Untuk menghasilkan bawang goreng yang besar, pilihlah bawang kecil yang bersaiz besar.
2. Pastikan bawang dihiris tidak terlalu tebal atau terlalu nipis.
3. Ketika membancuh tepung, pastikan adunan tidak terlalu cair. Biar sederhana pekat agar bawang goreng lebih rangup.
4. Bagi menambah kerangupan bawang goreng, boleh cuba tambahkan sedikit sahaja tepung rangup, lebih kurang satu sudu kecil.
5. Bawang goreng tidak tahan lama jika dibiarkan terdedah pada udara terlalu lama. Simpan di dalam bekas berpenutup rapat dan simpan di tempat yang kering.

Mata Kiri Bergerak


Sejak dua tiga hari mata kiri Ain selalu bergerak2...
Alaaa...
Camna nak bagi tau ye...
Rasa macam berkedip2 (eerrr betul ke tu)...
Pernah dengar cakap orang tua2, kalau mata bergerak2 camtu ada alamat sebaliknya...
Ain pun ge lah google (zaman tenet2 ni semua nya gugel je)

Yang ni Ain dapat dari SINI

Jika Alis Kanan bergerak-gerak – akan bertemu orang yang disenangi.

Alis Kiri – akan mendapat wang.
Kelopak Mata Kanan diatas bergerak – akan mendapat keuntungan dan beroleh keamanan.
Kelopak Mata Kanan dibawah bergerak – akan mendapat kesusahan.
Kelopak Mata Kiri diatas bergerak – akan mendapat kebaikan.
Kelopak Mata Kiri dibawah bergerak – hendak menangis.
Ekor Mata Kanan bergerak – menerima kedatangan orang jauh.
Ekor Mata Kiri bergerak-gerak – mendapat sedikit kepayahan.
Biji Mata Kanan bergerak-gerak – akan menangis dalam bercinta.
Biji Mata Kiri bergerak-gerak – gembira dihati.
Kening Kiri bergerak-gerak – beroleh kelapangan.

Lazimnya, manusia mengalami keadaan mata menjadi lamur dan berkunang-kunang walaupun bukan ketika sakit mata. Bagi orang melayu, penglihatan pada saat dan ketika tertentu mempunyai makna dan firasatnya yang tersendiri.

MATA KANAN

Jika MATA KANAN sahaja yang berkunang-kunang pada;

6 hingga 8 pagi – akan ada yang menggoda atau mengganggu.
8 hingga 10 pagi – akan ada yang berkhianat.
10 hingga 12 tengahari – akan ada urusan yang tidak baik.
12 tengahari hingga 2 petang – akan menghadapi perkara yang menggirangkan.
2 hingga 4 petang – akan ada wanita yang mempunyai perasaan menginginkan sesuatu.
4 hingga 6 petang – akan didatangi orang tua atau saudara.
6 hingga 8 malam – akan menerima tetamu dan seterusnya mendamaikan sesuatu yang baik.
8 hingga 10 malam – akan mengunjungi saudara mara untuk menguruskan sesuatu perkara.
10 hingga 12 tengah malam – akan diundang orang yang mempunyai hajat.
12 tengah malam hingga 2 pagi – akan ada yang jahil
2 hingga 4 pagi – akan menghadapi perkara yang menggirangkan.
4 hingga 6 pagi – akan mendapat rezeki atau keuntungan.


MATA KIRI

Jika MATA KIRI sahaja yang berkunang-kunang pada;

6 hingga 8 pagi – akan didatangi tetamu dari jauh.
8 hingga 10 pagi – akan menghadapi perkara yang menggirangkan.
10 hingga 12 tengahari – akan menghadapi perkara yang menggirangkan.
12 tengahari hingga 2 petang – akan mendapat keuntungan daripada perdagangan atau dari sumber-sumber lain.
2 hingga 4 petang – akan mendapat keuntungan berupa barangan.
4 hingga 6 petang – akan mendapat rezeki atau keuntungan.
6 hingga 8 malam – akan didatangi tetamu yang menyebabkan kegirangan.
8 hingga 10 malam – akan dikunjungi oleh saudara mara.
10 hingga 12 tengah malam – akan mendapat pertolongan dari pihak lain.
12 tengah malam hingga 2 pagi – akan mendapat kesusahan atau diserang penyakit.
2 hingga 4 pagi – akan didatangi tetamu dari jauh.
4 hingga 6 pagi – akan dikunjungi oleh saudara mara.

Hmmm.... Ntah lah ye, boleh caya ke tak...
Atau ada sebab lain dari sudut sains ke yang Ain tak tau...


BEN ASHAARI

Yang Popular

Google+ Followers

Terima Kasih Sahabat

my nuff