my nuff

Budak Tahun 1 Cuti Sekolah


Hari ni faiz tak pergi sekolah, sebab cuti sempena UPSR yang bermula hari. Tapi Faiz cuti hari ni je. Teringat masa nak amik UPSR 20 tahun dulu (haaa.... ko kira dik, umo akak berapa sekarang), best.... tak da rasa macam nak ambil periksa pun. Cikgu dulu2 rajin dik oi.... hari2 bagi periksa.... tu pasal lah, masa peksa sebenar tak rasa apa pun, cuma bezanya, masuk je dewan dah ada pensel 2b 2 batang atas meja dengan pemadam.... dapat free dik.... pastu kertas jawapan tu dah siap hitamkan angka giliran segala bagai.... punya lah tip top cikgu2 akak dulu. Masuk dewan peksa bawak badan je.... sekarang tak taulah kalau ada lagi yang buat macam tu.... hasilnya akak dapat 4A dik. Masa tahun tu 4 subjek je dik oi..... hmmmm syoknya zaman sekolah....

posted from Bloggeroid

Rezeki Dia Untuk Berbini Dua

Baru2 ni akak jumpa seorang kenalan. Dia dah lama hidup sendiri setelah kematian suaminya. Dan ditakdirkan tuhan dia bertemu jodoh kembali taoi kali ini sebagai isteri kedua. Hmmmm.... sebelum jumpa dia ngan suami barunya ni, macam2 andaian yang ada. Macam biasalah semuanya yang muluk2 belaka kan. Tapi bila dah jumpa. Oooooohhhh... semua andaian jahat tu hilang sekelip mata. Melihat suami barunya, kalau tak tau cerita sebenarnya mesti tak sangka lelaki tu beristri 2. Tenang, lembut, pendiam, penyayang.... itu yang trpamir. Tak macam kebiasaan lelaki berpoligami yang biasanya, birah tak kena tempat... hmmm.... rezeki lelaki tu kan dapat beristeri 2... dan sepanjang mereka berpoligami, tak pernah sekali pun lelaki tu culas dalam giliran... tiada sengketa antara istri pertama dan kedua... hmmm baguskan.... itu mungkin contoh poligami yang baik... tapi macam biasalah... nisbahnya mesti lagi kurang dari poligami yang haru biru kan...

posted from Bloggeroid

Padan Muka


posted from Bloggeroid

BEN ASHAARI

Yang Popular

Google+ Followers

Terima Kasih Sahabat

my nuff