my nuff

Nasib Baik Ada Kad Ni


Lebih setahun akak tidak ke negeri selatan tu. Tapi atas urusan yang tak dapat dielakkan akak kena juga ke sana. Hmm... Memang memenatkan. Perjalanan dari temerloh ke jb ambil masa 5 jam. Sepanjang highway tu ada signboard bagi tau tol elektronik. Apa benda tu. Sampai tol skudai ok lagi sebab bayar guna tunai. Tapi bila sampai tol kempas ada kelam kabut disitu. Dah tak boleh guna tunai. Kena guna touch n go. Alamak. Macam mana ni. Jurutol tu kata boleh guna ic baru. Kami pun tak pasti ic kami ni ada touch n go atau tidak. Satu lagi cara beli kad kat jurutol tu. Rm10. Tapi mujur akak ada kat watsons yang ada touch n go ni. Tapi kena tambah nilai dulu lah.. Adeh hai.. Bila tanya dengan kak ipar, sistem tu baru lagi bermula. Untuk elakkan jem untuk ke nusajaya. Tapi akak rasa macam tak praktikal je. Takkan semua lorong tukar jadi eleltronik. Mcm mana bagi mereka yang jarang guna highway yang mmg sah2 tak ada touch n go. Mmglah solusinya ada.. Di tol tu ada jual kad.. Tapi mcm mana kalau orang tu duitnya hanya cukup2 je utk tol 2.10 tu. Tak ke naya...

posted from Bloggeroid

No comments:

BEN ASHAARI

Yang Popular

Google+ Followers

Terima Kasih Sahabat

my nuff