my nuff

Dropship Diperlukan


Assalamualaikum

Kami menawarkan dropshiper kepada sesiapa saja yang
♥pandai fb
♥pandai copy paste n save gambar

Ada dua kategori dropshipper yg kami tawarkan
1) dropship xberbayar
■ dapat untung runcit saja daripada perbezaan harga jual dan harga agen.

2)dropship berbayar(yuran keahlian RM50)
■ dapat untung runcit+bonus

Proses dropship bg dua2 kategori sama saja..
-Promote==>dapat order==> customer bank in duit ke dropshipper harga jual==>dropshipper bank in duit ke saya harga agen===> selaku pembekal barang proses pengeposan akan diuruskan oleh saya

Bagi dropshipper berdaftar sale masuk bwh keahlian anda
Dropshipper akan di add masuk ke group fb AGEN DROPSHIP HMH dan fb SMART TYCOON GROUP..

Jika berminat bg nama penuh, alamat dan no phone
Jika ada sebarang pertanyaan boleh pm @ sms/whatsapp saya (AIN) 013-9778286

TQ ♥♥

Tidur 20 Tahun


 ╒═════◑•✧•◐═════╕
☆Bismihi Ta'aaLa☆
╘═════◑•✧•◐═════╛


✪➳•➻╕

Kalaulah seseorang tu tidur 8 jam sehari,bermakna ⅓ harinya,dia dah belanja untuk tidur.Oleh itu,kita katakanlah seseorang itu mendapat tempoh umur daripada Allah selama 60 tahun.bermakna dia belanjakan 20 tahun umurnya,hanya lah utk tidur sahaja....
✪➳•➻╕
jiKalau sebelum tidur,anda ambil wudhu dan tdur dalam keadaan berwudh-uk..lalu anda tidur 8 jam dalam keadaan berwudhuk serta didahului dengan mem baca doa utk tidur..maka disisi Allah, anda dikira sibuk beribadat dalam 8 jam tersebut....

✪➳•➻╕
Bermakna,20 tahun waktu tidur anda dlm 60 tahun kehidupan anda itu, disisi الله akn dikira 20 tahun anda sibuk beribadat....

✪➳•➻╕
Dan jika anda sebar-sebarkan serta sampai sampaikan hal ini kepada org lain,maka sebanyak mana org yg beramal dengannya kelak,kesemua pahala mereka akan ALLAH berikan juga 100% kepada anda tanpa dikurangi sedikitpun pahala mereka....

Oleh itu,ayuh!sebarkanlah,sampaikanlah kepada orang lain sesebanyak mungkin dan janalah kehidupan akhirat kita,tempat tinggal kita buat selama-lamanya itu....

•••─┅─◐▤••▤◑─┅─•••
جزاكم الله خيرا أحسن الجزاء
•••─┅─◐▤••▤◑─┅─••• ◱
◲ ◳ ◴ ◵ ◶ ◷ ◸ ◹ ◺☆ ☆ ☆


Sapu Jerrr

<KRIM SUPER AJAIB 1001 KEGUNAAN!!>

Terbaik utk Kecantikan!!

Sapu jer!!
Ukur lilit perut,peha, pinggang mmg berkirang dalm masa tak sampai sepuluh minit!!

Sapu jer!
Yg kendur/jatuh jadi tegang..muka tetiba senget sebelah! Ada yg menjerit "kakkkkkkkk!! Muka aku senget sebelah!!! " kena sapu lagi sebelah!!"

Sapu jer!!
Eye bag tetiba kirang atau tiada terus!!

Sapu jerrr!!
Tetiba V SHAPE muka anda!! Tak caya??.. cepat cuba!!

Sapu jerr!!
Tetiba pipir bertelur!! Ada shading!! Selama ni dah leper!! Tetiba ada...senyum tetiba jauh berubah!!

Sapu jerr!!
Tetiba warna pipi kemerhan!
Tetiba bekas jerawat yg dlm macam nak hilang.... 3 atau 4 hari tetiba lubang2 jerawat dah hilang!!

Sapu jer!!
Tetiba muka tembam dah nampak bujur!!

Sapu jer!!
Pipi tetiba anjal!! Bila ditepuk dgn 2 jari...melantun!! He...he.. tak caya??.. cuba baru tau!!

Sapu jer !!
Tetiba breast senget sebelah..dah trgang dan naik!!...utk yg sapu sebelah sbb nak test!! Breast tetiba lebih anjal!!

Sapu jerr!!
Tetiba kulit gebu..kulit yg berkedut...kedut dah tiada!! Atau dah kuramg!! Bila ditepuk... bunyinya lebih pasat!!

Jom sapu!! Tak yah telan!! Terbaik!!
InsyaaAllah.



Untuk tempahan dan pertanyaan lanjut:
fkay1914@gmail.com
www.facebook.com/norain.ujang
Sms - 0127048690

Semoga Arif Husaini Cepat Sembuh

Kesiannya kat anak sedara akak yang sorang. Dah le ekszema belum pulih lagi. Ni sekarang demam pulak sampai kena tahan wad. Huhuhu. Moga cepat sembuh ye sayang.





Minyak Pelincir JTX

Assalamualaikum & hai readers…Khabar gembira buat semua yang memiliki kenderaan,kaki2 kereta @ motor,…kini JTX 1000 berwajah baru dengan lebih mantop..Lebih glamour dengan gelaran & panggilan JTX Gold..Di keluarkan dalam 2 bentuk botol :
JTX GOLD (4 LITER) SAE 10W-40
JTX GOLD (1 LITER) SAE 10W-40
Prestasi unggul dengan JTX GOLD
1. Bersifat mineral dan tiada unsur sintetik(tiruan).
2. Minyak BERKUALITI TINGGI bertaraf Gred A yang termurah di pasaran.
3. Minyak BERTEKNOLOGI TINGGI melebihi Fully Sintetik.
4. Terbukti dengan Demo ( Felix Machine ) – demo atas permintaan pelanggan
5. Tidak ada minyak tiruan kerana minyak ini hanya boleh didapati dari pengedar-pengedar sahaja.
6. Bersifat Anti-Oksida yang melindungi komponen enjin dari karat
7. Penjimatan servis sehingga 10,000km setiap botol (4Liter)
8. Bersifat magnetik.
9. Extrem Pressure (EP) – mampu mengelak enjin ‘blown’ ketika pemanduan yang ekstrem.
10. Mendapat Pengiktirafan dari :-
i. American Petroleum Institute
(API)
ii. Society of Automotive Engineers (SAE)
iii. Association des Constructeurs Europeens d’ Automobiles (ACEA)
iv. CUMMINS, Global DHD-1 and Volvo VDS-3
v. Superbrands Malaysia 2003/2004
vi. ISO 9001
KESIMPULANNYA
——————-
Kategori jenis kenderaan yang boleh menggunakan pelinciran JTX termasuklah Motor, Kereta, Bas, Lori, Jentera Berat, Bot dan Mesin yang menggunakan Bahan Pelinciran.
MENGAPA PILIH PELINCIRAN JTX ?
✔ Minyak Hitam JTX 1000 & JTX 1000 GOLD
✔ FREE Demo (Geseran & Tekanan Lampau)
✔ FREE Delivery di lokasi terpilih.
✔ Minyak Pelincir Terbaik Dunia
✔ Tribo Clear Film (TCF)
✔ Anugerah SUPERBRANDS
✔ Diperakui ISO 9001
✔ Diperakui API/SAE/ACEA
✔ Disahkan CUMMINS/Global DHD-1/Volvo VDS-3/GMP
✔ Kelulusan PDA 11241
✔ Beribu TESTIMONI dari pelanggan
* Pembuktian dengan SIMULASI dari mesin FALEX.
* Ketahanan fungsi dan kualiti GESERAN sesuatu minyak pelincir dapat diketahui memalui ujian simulasi yang dijalankan.
CIRI-CIRI :
✔ Anti Haus/Hakisan
✔ Anti Karbon
✔ Anti Keladak Minyak
✔ Anti Karat
✔ Anti Asidik
✔ Anti Oksida
* Membuatkan enjin anda KEKAL BERSIH dalam apa jua keadaan.
* Tiada kesan KARBON, kesan TOMPOKAN minyak hasil dari kesan pembakaran tidak sempurna dalam enjin.
* Melindungi komponen dalaman enjin dari mudah ROSAK.
KELEBIHAN :
✔ Diperkuat dengan EP – Tahan Tekanan Lampau
✔ Penjimatan Bahan Bakar sehingga 30%
✔ Perbatuan MINIMA 10’000 kilometer
✔ Sesuai bagi enjin (Petrol/Diesel/NGV/Turbo/Superchrage/N.A)
✔ Tingkat prestasi enjin sehingga 30%
✔ Tingkat Jangka Hayat enjin
SPESIFIKASI JTX 1000 :
✔ API Gred > SL (Petrol) / CI-4 (Diesel) – 2004 kebawah
✔ SAE Gred > 15W-50 (Multigred)
✔ Sesuai untuk SEMUA jenis kenderaan bermotor.
SPESIFIKASI JTX 1000 GOLD :
✔ API Gred > SN (Petrol) / CF (Diesel) – 2011 kebawah
✔ SAE Gred > 10W-40 (Multigred)
✔ Sesuai untuk SEMUA jenis kenderaan bermotor.

HARGA :
JTX 1000 – 4 liters RM170.00
JTX 5000 – 250ml RM112.00 (Concentrated Oil)
JTX 1000 GOLD – 4 liter RM185.00
JTX 1000 GOLD – 1 liter RM48.00

PENGHANTARAN :
COD- Cash On Delivery di lokasi-lokasi terpilih
POS- Seluruh Malaysia



Jika berminat boleh hubungi
fkay1914@gmail.com
www.facebook.com/norain.ujang

Naik Lagi

Semalam pergi bayar yuran taska Firas. Rupanya bulan ni yuran naik lagi. Dari RM250 naik RM280. Adeh. Awal tahun hari tu RM300. Lepas tu ramai yang complain. Turun jadi RM250. Ni naik balik tambah RM30. Nasib baik akak bawak duit extra semalam. Kalau cukup2 je. Huhuhu.


Masih Gagal Ditemui


Hari ni hari ke 27. Dengar berita pagi tadi usaha pencarian masih gagal menemui apa2 yang boleh dikaitkan dengan #MH370. Makin lama proses pencarian, makin banyak spekulasi yang keluar. Akak mungkin tak terlibat secara langsung dengan kehilangan tu. Tapi akak tak boleh bayangkan jika akak antara ahli keluarga #MH370 tu. Saban hari menantikan satu jawapan yang pasti. Dan bila timbul cerita yang tidak enak terasa bagai dipermainkan. Hmmm.... Hanya mampu berdoa semoga semuanya berakhir dengan cepat. Dan semoga spekulasi2 yang menakutkan tu hanyalah omongan fantasi semata-mata.

Salam Jumaat

Kasut Dalam Beg



Kemas beg sekolah Faiz jumpa kasut ni. Aikkk. Kasut hitam ni Faiz pakai semalam untuk pj. Dia nak pakai kasut sukan tapi tak ada. Akak suruh pakai kasut hitam tu. Tapi anak akak yang sorang ni memang skema budaknya. Dia kata bila pakai kasut hitam sama macam pengawas. Adeh. Akak kata ok je. Cikgu tak marah. Tapi bila balik sekolah akak tengok Faiz dah pakai kasut putih. Rupanya dia dah letak kasut putih dalam beg sekolah dia. Adeh... Risau betul dia. Padahal ada je akak tengok budak lain pakai kasut selain putih. Ada yang warna warni lagi. Hehehe.... Faiz... Faiz....

Roti dan Telur



Pesan kat suami, bila balik nanti bawa roti dengan telur. Plan nak buat roti telur untuk sarapan pagi. Bila bangun pagi tadi yang ada roti 70 sen dengan telur. Ingatkan suami salah faham. Rupanya stok roti sandwich tu dah habis kat kedai. Pagi ni untuk sarapan 3 hero tu roti 70sen dangan air milo. Ok juga..

Bukan Kerana Aku Tak Cinta

Makin lama makin berat. Bila nak habis drama ni. 60 episod je kan. Bukan 80 macam cerita adam ngan hawa dulu. Adeh.... Kesian dekat Mas dengan Jebat. Tapi itulah hakikat hidup sekarang. Masa silam selalu dijadikan kayu pengukur. Payah amat untuk bersangka baik dan berlapang dada.

Perkara Yang Paling Ditakuti

DUNIA SUDAH AKHIR ZAMAN.. ALLAHHUAKBAR
Pertubuhan Melayu Murtad telah diluluskan!!😤
persatuan Melayu Kristian telah SAH ditubuhkan di Malaysia !!😤
Injil telah dicetak & di edar...
IFC buat RoadshoW besar-lbesaran sokong kebebasan Beragama...

Bersedialah wahai saudara - saudari ku yang amat disayangi...
BERDOALAH SEMOGA UMAT ISLAM SELAMAT
tolong sebarkan kepada yang cintakan AGAMA ALLAH
(Agama Islam)....
gambar Lina Joy ( belakang sekali ) & Para peguamnya ISLAM DIHINA DI MALAYSIA

Baca sama-sama...
Dunia akhir zaman semakin menakutkan bila
berkait dgn soal akidah. Nak jadi apa dah ni??
Patut laa ada yang kata tak nak ada anak.
Bukan takut nak beranak, tapi takut
ada anak yang terpesong akidah.. baik tak de langsung!!

Mufti Perak, Datuk Harussani Zakaria bangkit dalam isu ini dengan
membuat kenyataan akhbar bahwa umat Islam wajib isytihar perang
terhadap pertubuhan IFC itu dan minta 50 ahli politik Islam yang menurunkan
signature sebagai menyokong penubuhan IFC itu bertaubat kepada Allah swt
kerana dibimbangi aqidah mereka sudah terbatal [3].

Datuk Harussani juga
minta kepada semua penceramah, semua ustaz-ustaz yang mengajar
kuliah-kuliah dan semua khatib-khatib, supaya jangan lupa cakap benda ni
dalam kuliah-kuliah dan di atas mimbar-mimbar Jumaat bahwa pertubuhan
IFC ini adalah musuh Islam di M`sia.

Tuan-tuan tau depa minta apa kat PM?...
Depa send memorandum kepada PM meminta 15 perkara berhubung
dengan Islam supaya dimasukkan dalam perlembagaan Malaysia.

Antaranya:
1) Setiap anak yang baru dilahirkan di Malaysia jangan dikaitkan dengan
mana-mana agama sehinggalah anak itu berusia 18 tahun
- Tu dia tuan-tuan. Ini apa cerita ni? Maknanya, anak-anak kita langsung tidak boleh
dididikkan dengan cara Islam. Kita tak boleh bubuh nama Islam kat
anak-anak. Sampai umur 18 tahun, baru boleh duduk bincang di mahkamah,
tanya kat anak kita, 'Hang nak ikut ugama apa?'...Kalau dia kata nak
jadi hindu, maka jadi hindulah dia. Kita tak boleh nak buat apa sebab dah
digazetkan dalam Perlembagaan Negara.

2) Di dalam dokumen pengenalan mykad dan passport dihapuskan kolum
identiti agama - maknanya, perkataan 'Islam' yang ada kat mykad kita itu,depa
minta di'tiada'kan.

3) Mana-mana orang bukan Islam kalau nak kahwin dengan orang Islam, dia
tidak perlu masuk Islam.

4) Mana-mana orang Islam yang nak kahwin dengan orang bukan Islam,
mestilah dia tukar agama kepada bukan Islam.

5) Sebagaimana kerajaan Malaysia menyalurkan dana kepada masjid-masjid,
begitu juga kerajaan Malaysia mesti menyalurkan dana kepada semua rumah
ibadat orang bukan Islam.

6) Peraturan sekolah yang mengizinkan anak orang Islam menutup aurat
hendaklah dimansuhkan, kerana ia menghina agama bukan Islam.

7) Hapuskan mahkamah syariah kerana ia juga menghina agama-agama lain -
mahkamah syariah kalau takdak, habih la kita tuan-tuan. Walaupun la ni
bukannya perfect, tapi itulah satu-satunya mahkamah yang defence agama
kita. Kalau mahkamah syariah disingkirkan, masalah faraid pusaka, masalah
nikah kahwin, cerai talak apa semua tu macamana?...Kalau tak dak mahkamah
syariah, maknanya, perkahwinan tidak akan berjalan di atas akad nikah,
sebaliknya, perkahwinan akan dibuat secara berdaftar

8) Mana-mana orang bukan Islam yang masuk Islam, semua hartanya
dikembalikan kepada waris yang tidak beragama Islam.

9) Mana-mana pasangan yang bukan Islam, apabila masuk Islam, maka hak
penjagaan anak tidak boleh diberikan kepada mereka.

10) Sebagaimana program-program di radio dan tv yang menerangkan tentang
ajaran Islam dalam bahasa ibunda masing-masing, begitu juga
ajaran-ajaran lain daripada Islam juga perlu diberi ruang.

11) Sepertimana Quran, hendaklah kerajaan Malaysia turut mencetak bible
dalam bahasa Melayu untuk diedarkan di seluruh negara.

12) Apa istimewanya Islam sehingga ditabalkan sebagai agama rasmi di
Malaysia? ...lagi 3 ana tak ingat, anta boleh refer dalam Majalah Millenium
Muslim
Ini dia tuan-tuan, Islam diludah depan mata kita sendiri, so mana
sensitiviti kita terhadap agama kita sendiri?...Datuk Harussani tegur PM
dan 50 ahli politik Islam yang sokong pertubuhan tersebut supaya
dibatalkan pertubuhan itu.

Tau 50 orang Islam tu kata apa?...Depa kata kat
Mufti Perak, 'Ni lah kalau dah terlalu tua jadi mufti, tak open minded
langsung!'...
Datuk Harussani balas dalam majalah 'Millenium Muslim',
katanya, 'Di atas sikap open-minded rakyat Malaysia yang terlampau lebih,
maka inilah hadiahnya!'..
Ini dia kata-kata seorang ulama di Malaysia. lainnya sunyi sepi termasuklah akhbar-akhbar, macam ada benda dalam mulut sampai tak boleh nak buka mulut.

Akak dapat ni dari whatsapp... Untuk ingatan diri sendiri. Sekarang ni rasa macam tak selamat je. Perang telah lama bermula kat Malaysia ni. Tapi ramai yang masih 'tidur'. Risau masa depan anak2. Hanya mampu berserah pada Allah swt.

BEN ASHAARI

Yang Popular

Google+ Followers

Terima Kasih Sahabat

my nuff