my nuff

Cuti-Cuti Malaysia - Hutan Lipur Lentang

Semalam suami akak buat plan mengejut. Nak bawa anak-anak mandi sungai/jeram. Pada mulanya, suami akak cadangkan nak ke Air Terjun Chamang, Bentong. Tapi akak rasa seram pulak lepas kejadian budak lemas baru2 ni. Akak cadangkan ke Hutan Lipir Lentang. Memang kami pernah pergi situ tapi itu 3 tahun lepas. Firas pun masih dalam perut lagi. Hehehe.
Lepas siap masak untuk bawa bekal, lepas Zuhur dalam pukul 2 lebih kami bertolak ke Lentang. Perjalanan dari Temerloh hanya ambil masa 45 minit saja.
Tak seperti 3 tahun lepas, kali ni nak masuk parking Hutan Lipur tu kena bayar tiket ikut bilangan ahli keluarga. Tapi kami hanya perlu bayar RM4 untuk dewasa sahaja.
Sampai disitu, orang agak ramai. Maklumlah hari cuti umum kan. Kami cari tempat yang sesuai untuk berkelah. Pada mulanya suami akak agak keberatan nak teruskan aktiviti mandi manda. Sebab air yang tak berapa nak jernih dan arus sungai yang agak laju. Tapi keterujaan anak2 akak memang tak boleh bendung lagi. Awal2 lagi diorang dah turun ke gigi air sungai tu. Nak tak nak suami akak masuk juga untuk pastikan kawasan mana yang selamat untuk anak2 mandi. Sebab ada kawasan yang cetek dan ada yang dalam. Gembira2 juga tapi keselamatan paling utama.
Macam biasa bila aktiviti air ni, hanya Fahim je yang boleh tahan lama. Faiz dengan Firas??? Hmmmm... asal basah baju diorang tu dah memadai. Faiz lebih berminat dengan pasir sungai tu. Firas pula on and off. Kadang main pasir dengan abang Faiz, kadang mandi sungai, itu pun jenuh berdukung, takut tenggelam.
Selebihnya, biar gambar yang berbicara.
Fahim yang paling excited bila dapat main air. Sampai tak nak balik.

Berhenti makan kejap. Juadah berkelah kali ni, bihun goreng dan air kosong.

Sesi membasahkan badan. 


Faiz dah mulakan aktiviti favourite nya. Fahim pulak pujuk Firas ajak mandi lagi.

1 comment:

dhati adiana said...

bestnye g mandi sungai.. hehehe.. ade jugak xtvt time cuti ek?

BEN ASHAARI

Yang Popular

Google+ Followers

Terima Kasih Sahabat

my nuff