my nuff

GURAUAN PUNCA KAFIR

Takut2 kita ter'cakap'
Nie dr sumber 'usrah tv9'

INFO: BERGURAU ADA BATASNYA , FIKIR DULU
SEBLUM CAKAP.

Antara contoh-contoh dialog menjadi Kafir dalam tak sedar:

1- Nabi Yusof smart, aku smart lebih sket dari nabi. (jatuh kafir)

2- Tak payah la simpan2 janggut, tak payah nak bersunnah-sunnah,
beselerak je muke aku tgk. (jatuh kafir)

3- Zaman nabi mane ade Gillette, sebab tu la ade jambang. (jatuh kafir).

4- Hudud dah tak sesuai zaman ni bro.. (jatuh
kafir)

5- Senyum la skit, muke masam je dah macam
malaikat mungka nakir dah aku tgk. (jatuh kafir)

6- Sedarlah skit yang selama nie kerajaan bagi
rezeki kat kamu. (jatuh kafir)

7- Aku dah isi borang murtad, tapi tak diluluskan
mahkamah la pulak. (jatuh kafir)

8- Erm.. kalo murtad mesti boleh buat maksiat
kan? Macam best je.. (jatuh kafir)

9- Aku murtad dah, eh gurau je gurau je... (jatuh
kafir)

10- Jika ikut kaedah Islam, maka mundur lah
negara kita ni.. (jatuh kafir)

"Barangsiapa MEMPERSENDA, MEMPERMAIN,
MENAFIKAN sunnah
Rasulullah dan ayat Kitabullah maka dia kafir serta-merta"
-Kitab Fiqhul Akbar: Karangan Imam Syafie.

p/s: Sekiranya pernah terucap dan berlaku pada diri sendiri, maka
ucaplah balik Syahadah yg kuddus, selawat serta
zikir - pesanan pada
semua dan diri sendiri.

Tolong SHARE sekiranya input ini berguna untuk
anda. Mungkin berguna juga untuk orang lain jga.
Bahaya nie...baru tau . Masya Allah !

Syirik kecil boleh jadi macam nie. Situasi:

1) Amira sedang menyanyi. Tiba-tiba kawannya,
Farhana berkata.
"Nanti hujanlah". Haa, tu boleh jadi syirik kecil.

2)Azlie bertanya kpd
Ahmad. "Awak dah solat zuhur? Ahmad mjwb,
"Dah, semalam."
Haaa perkara kecil sebegitu pun boleh jadi syirik dari setiap percakapan kita tanpa kita sedar. Ini kerana dia memperlekehkan
amalan wajib lima waktu.

Kita tak tahu pada mulanya, sekarang dah tahu kan?
sila copypaste laa n kongsi.
ilmu bukan utk dijual beli.
Sumber 'Usrah' tv9
Wallahuallam...-
#copy paste dr sahabat wassap

BEN ASHAARI

Yang Popular

Google+ Followers

Terima Kasih Sahabat

my nuff