my nuff

Firas Demam

Hari akak cuti kecemasan. Anak bongsu akak Amirul Firas demam. Dari petang semalam lagi, bila akak ambil dia kat taska, pengasuh dia bagi tau Firas demam. Dua hari sebelum tu memang dah perasan mata Firas berair. Mesti panas dalam. Dan petang semalam, badan Firas memang panas. Sampai rumah, akak mandikan Firas. Lepas tu dia tidur. Oklah sikit suhu badannya. Lepas maghrib, badan dia panas balik. Akak bagi ubat buntut dulu. Lepas tu kononnya nak tepek cool fever. Tapi Firas segar balik. Siap boleh main kaler buku dengan abang2 dia.
Tak lama lepas tu dia tidur balik. Akak tepeklah cool fever kat belakang dia. Hmmm... Tapi bila dia sedar balik terus tanggal benda alah tu. Adeh....
Pagi ni kalau dia dah ok akak boleh ge kerja macam biasa. Tapi pagi ni, badannya memanglah tak sepanas semalam tapi dia tidur je. Bawa ge hantar abang2 ge sekolah, lepas tu hantar kunci ofis kat ofismate, berhenti beli sarapan, tapi dia tidur je. Sampai rumah angkat bawa masuk bilik terus sambung tidur.
Huhuhu, memang ketara sangat bila Firas tak sihat. Kalau dia sihat, dialah bulan bintang dan dia jugalah ribut taufan.
Semoga cepat sembuh sayang...

BEN ASHAARI

Yang Popular

Google+ Followers

Terima Kasih Sahabat

my nuff