my nuff

Jangan Peluk Saya, Orang Ramai Ni


Pagi ni sebelum pergi sekolah, Faiz ada buat kesalahan yang membuatkan hati ibu ni geram yang teramat. Dalam kereta lepas kena marah berdas-das dari ibu dia ni, Faiz tunduk je. Lepas hantar Firas ke Tabika, akak tanya dia. "Faiz ada nak cakap apa-apa ke?". "Minta maaf mama." Tu je tiga patah perkataan yang dia cakap. Tapi tak pa, hati panas ibu ni dah sejuk sebelum perkataan maaf tu lagi. Sebab apa? Bila anak kita buat kesalahan, itu bermakna ada silap kita dalam mendidik mereka. Muhasabah diri dan Istigfar banyak.
Berbalik pada cerita Faiz tadi, sampai je ke sekolah, lepas akak hantar diorang sampai ke kantin (sebab nak tulis nama Fahim untuk tempahan nasi tengahari), macam biasa Fahim akan salam dulu sebab hormon adrenalin Fahim memang tahap maksimum bila sampai ke sekolah. Apatah lagi bila nampak kawan-kawan sekelasnya. Lagilah dia tak sabar. Bila sampai giliran Faiz, dia salam akak, dan akak cium dahinya. Akak tarik dia nak peluk. Sebab tadi dia dah down kena marahkan. Jadi kenalah bagi semangat balik. Dah lah hari ni ada peperiksaan. Masa akak nak peluk tu, dia tersipu malu. "jangan peluk saya, orang ramai ni" Aikkk... mak peluk anak pun malu. Hmmm... tak pelah Faiz, biar rasa malu berpeluk tengah orang ramai tu kekal sampai bila-bila. Sekurang-kurangnya, Faiz tak da lah sesuka hati nak peluk anak dara orang bila dah besar nanti.

3 comments:

amirul escobar said...

hahaha.

Mrs Velentine said...

hihi...dia dah pandai malu kak..bagus lah..

Nurfaezah Abdullah said...

ayat last tu memang terbaik :)

BEN ASHAARI

Yang Popular

Google+ Followers

Terima Kasih Sahabat

my nuff